Pojavio se 1997. i imao je inovativnu nikal-metal-hidrid bateriju.
Honda EV Plus bio je prvi moderni električni automobil koji se pojavio na ulicama Amerike –1997. godine.
U ovom videu detaljno je prikazan poslednji preostali primerak u Sjedinjenim Državama.Moguće je da Honda EV Plus predstavlja najvažniji električni automobil za koji nikada niste čuli, poše Motor1.
Ovaj automobil je prvi na američkom tržištu za napajanje koristio nešto drugo osim klasičnih olovnih akumulatora. Umesto njih, imao je inovativnu nikal-metal-hidrid bateriju i Hondin elektromotor, a domet je iznosio sasvim solidnih 130 km – sve to 1997, čitavih deset godina pre nego što je predstavljen Nissan Leaf.
Još je fascinantnije da je ovaj mali automobil zapravo bio namenjen samo Amerikancima. Honda ga je razvila specifično za Kaliforniju kako bi zadovoljila tadašnje zakone o obaveznoj upotrebi električnih vozila u toj državi.
Nakon pet godina istraživanja i razvoja, Honda je napravila samo 300 ovih malih električnih hečbek vozila za flote i korporacije.
Automobili su krstarili kalifornijskim putevima otprilike pola decenije, nakon čega je Honda okončala najam, vratila automobile nazad i uništila 298 primeraka.
Preostala su samo dva EV Plusa, oba u vlasništvu Honde. Zanimljivo je koliko je EV Plus izgledao "normalno" u odnosu na SUS automobile tog vremena.
Klima-uređaj, servo kočnice, električni prozori, grejanje... Možda zvuči kao nešto što se danas podrazumeva, ali sve te funkcije su do tada obično bile izostavljene kod električnih vozila koja su morala da štede na težini i dometu kako bi izvukla maksimum iz neefikasnih olovnih akumulatora.
Iako je EV Plus na kraju ostao samo istorijska fusnota nakon što je postalo jasno da će litijum-jonske baterije, a ne nikal-metal-hidrid, postati standard za napajanje električnih vozila, ovaj model i dalje predstavlja fascinantan atrefakt iz ranih dana elektrifikacije.