Japanske autokompanije objavile su visok globalni rast proizvodnje u februaru, a "Tojota" je prošlog meseca povećala montažu kola 83 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, uprkos opozivu nekoliko ključnih modela zbog tehničke greške.Proizvodnju je povećala u skoro svim regionima i raste već sedmi mesec uzastopno. U februaru je kompanija kompletirala oko 656.000 vozila. Rast je ostvaren uprkos suspenziji proizvodnje pet dana u februaru, u periodu kada je kriza opoziva dostigla vrhunac.
Japanske autokompanije objavile su visok globalni rast proizvodnje u februaru, a "Tojota" je prošlog meseca povećala montažu kola 83 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, uprkos opozivu nekoliko ključnih modela zbog tehničke greške.
Kako je "Tojota" saopštila, proizvodnju je povećala u skoro svim regionima i raste već sedmi mesec uzastopno. U februaru je kompanija kompletirala oko 656.000 vozila.
Rast je ostvaren uprkos suspenziji proizvodnje pet dana u februaru, u periodu kada je kriza opoziva dostigla vrhunac.
"Tojota" je takođe najavila da će privremeno na ukupno devet dana obustaviti proizvodnju u evropskim fabrikama u aprilu i maju.
Kompanija "Honda", koja je drugi po veličini japanski proizvođač automobila, takođe je zabeležila značajan rast od 49,3 odsto u odnosu na februar prošle godine, na oko 285.000 vozila, dok je "Nisan" u februaru povećao prodaju 72,4 odsto na oko 270.000 kola.
Krizom pogođena "Tojota" objavila je da je povećala i globalnu prodaju za 13 odsto minulog meseca i pored masovnog opoziva više od osam miliona vozila zbog problema sa njihovom bezbednošću.
Grupa "Tojota", u čijem okviru posluju robne marke "Dajhacu" i "Hino kamioni", prodala je prošlog meseca oko 614.000 vozila u svetu, u odnosu na 543.000 u istom mesecu minule godine.
Analitičari ističu da su najnoviji podaci o prodaji i proizvodnji japanskih autokompanija "iznenađujući", imajući u vidu nevolje autoindustrije koja se prošle godine našla u velikoj krizi zbog recesije i pada prodaje kola.
Mamoru Kato, auto-analitičar tokijskog Istraživačkog centra Tokai, međutim, smatra da "Velike brojke potvrđuju skok iz perioda posrtanja u prošloj godini" i da nije bilo znenađenja. "Podaci se kreću u okviru očekivanja," dodao je Kato.
Japanska najveća auto-kompanija "Tojota" bila je ugrožena kako globalnim privrednim posrtanjem tako i masovnim opozivom kola iz bezbednosnih razloga zbog problema sa pedalom za gas i sistemom kočenja.
Poslednjih meseci komapnija je bila prinuđena da opozove više od osam miliona vozila u svetu zbog prolema sa iznenadnim ubrzanjem kola, koje se dovodi u vezu sa 58 smrtnih slučaeva u SAD, gde je pokrenuto više sudskih sporova protiv uprave "Tojota".