Rasprodaja - prilika ili prevara?

Bez autora
Aug 07 2010

Dok se najavljuje poskupljenje osnovnih životnih namirnica, a kupovna moć građana opada, u Beogradu su, ovih dana, velike rasprodaje. Dok trgovci beleže povećan promet, kupci treba da budu oprezni. Na izlozima većine prodavnica odeće i obuće nalaze se slični natpisi - sniženje do 30, 50, pa čak i do 70 odsto. Za neke je to jedina prilika da obnove garderobu. Anketirani građani uglavnom su složni da cene jesu niže, ali ne i dovoljno jeftine. U beogradskim radnjama mogu se naći majice po ceni od 300 dinara, suknje, čak i haljine koje posle sniženja koštaju 500 dinara. Ali, kada na izlogu piše sniženje do nekog procenta, kupci treba da budu oprezni, jer to znači da nije baš sve u radnji jeftinije za, na primer, 70 odsto. Šta znači do 70 odsto, može da znači i 10 i 5, a možda znači i 70 odsto. Na plakatima ne piše na koje artikle se odnosi sniženje...

Rasprodaja - prilika ili prevara?Dok se najavljuje poskupljenje osnovnih životnih namirnica, a kupovna moć građana opada, u Beogradu su, ovih dana, velike rasprodaje.

Dok trgovci beleže povećan promet, kupci treba da budu oprezni. Na izlozima većine prodavnica odeće i obuće nalaze se slični natpisi - sniženje do 30, 50, pa čak i do 70 odsto. Za neke je to jedina prilika da obnove garderobu.

Anketirani građani uglavnom su složni da cene jesu niže, ali ne i dovoljno jeftine.

U beogradskim radnjama mogu se naći majice po ceni od 300 dinara, suknje, čak i haljine koje posle sniženja koštaju 500 dinara. Ali, kada na izlogu piše sniženje do nekog procenta, kupci treba da budu oprezni, jer to znači da nije baš sve u radnji jeftinije za, na primer, 70 odsto.

"Šta znači do 70 odsto, može da znači i 10 i 5, a možda znači i 70 odsto", objasnio je Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača.

Papović je dodao da na plakatima ne piše na koje artikle se odnosi sniženje i istakao da kod nas ne postoji sistem kontrole.

"Tržišna inspekcija ne radi svoj deo posla i mnogi trgovci upravo zbog toga, svesni činjenice da nema dovoljno inspektora, da mogu da prevare inspektora, možda na jedan ili dva proizvoda snize cenu, a ostali artikli nemaju sniženje", izjavio je Papović.

Bilo da su sniženja 10 ili 70 odsto, trgovci su uvek na dobitku, kažu stručnjaci. Snižena cena robe često je i realna, a trgovci zarađuju na velikim maržama.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik