Najpoznatiji britanski avioprevoznika "Britiš ervejz" i španska aviokompanija "Iberija" potpisali su ugovor o udruživanju, čime su udareni temelji za formiranje treće po veličini svetske grupacija u avionskom prevozu.Očekuje se da će do kraja godine biti okončana čitava transakcija. Udružena grupa imaće 408 aviona koji će leteti prema 200 destinacija, a procenjuje se da će godišnje prevoziti više od 58 miliona putnika. Ukupna vrednost kompanija procenjuje se na oko 7,8 milijardi dolara.
Avioprevoznici "Britiš ervejz" i "Iberija" potpisali ugovor o udruživanju, čime je stvore treća po veličini svetska grupacija u avionskom saobraćaju.
Verdnost kompanije 7,8 milijardi dolara.
Najpoznatiji britanski avioprevoznika "Britiš ervejz" i španska aviokompanija "Iberija" potpisali su ugovor o udruživanju, čime su udareni temelji za formiranje treće po veličini svetske grupacija u avionskom prevozu. Očekuje se da će do kraja godine biti okončana čitava transakcija.Udružena grupa imaće 408 aviona koji će leteti prema 200 destinacija, a procenjuje se da će godišnje prevoziti više od 58 miliona putnika. Ukupna vrednost kompanija procenjuje se na oko 7,8 milijardi dolara.
Dve kompanije, koje posluju sa gubicima, krajem minule godine postigle su načelan dogovor o udruživanju, posle procene da bi jačanjem saradnje mogle da uštede 400 miliona evra godišnje.
Španski prevoznik objavio je lošije od očekivanih rezultate poslovanja za 2009. godinu, koja je ocenjena kao "jedna od najtežih u istoriji kompanije." "Iberija" je prijavila gubitak od 273 miliona evra u prošloj godini, u odnosu na profit od 32 miliona evra u 2008. godini.
Obe kompanije upozoravaju na teškoće koje ih očekuju, pre svega na skok cene nafte i sumnjaju da li će doći do najavljenog oporavka potražnje za avionskim putovanjima u unosnoj biznis klasi.
Udruživanjem kompanija stvara se druga po veličini grupa prevoznika u Evropi po obimu prevoza, iza takođe udruženih "Er Frans- KLM". Dve kompanije sledile su primer rivalskih prevoznika "Lufthanze" i "Er Fransa" koje su takođe uspešno preuzele manje avioprevoznike.
"Rokovi i uslovi sporazuma o udruživanju su u skladu sa memorandumom o razumevanju koga su dva prevoznika potpisala prošlog novembra," navedeno je u zajedničkom saopštenju.
Akcionari "Britiš ervejza" imaće 55 odsto akcija u udruženoj firmi čije će sedište biti u Londonu, dok će "Iberijini" akcionari dobiti 45 procenata.
Moguća saradnja sa "Amerikan erlajnzom"
Nova firma, koja će imati ukupan godišnji promet od oko 20 milijardi dolara, objediniće dobru poziciju britanske aviokompanije u Evropi i Severnoj Americi, sa "Iberijom" koja najviše posluje u regionu Latinske Amerike, a saradnja bi mogla biti osnažena planiranim mogućim povezivanjem sa "Ameriken erlajnzom".Sporazum dve evropske firme je potpisan posle nedavnog štrajka kabinskog osoblja "Britiš ervejza" zbog sukoba oko plata i penzionih fondova, koji ugrožava budućnost kompanije.
Nedavni štrajkovi koštali su britanskog aviošrevoznika između 40 i 45 miliona funti, upozorila je kompanija, navodeći da je prevoz putnika u martu smanjen za 11,4 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine.
Martovski protesti trajali su ukupno sedam dana i doveli su do ukidanja nekoliko stotina letova. Kompanija je tokom štrajkova iznajmljivala avione i osoblje i kupovala mesta u avionima od konkurencije da bi bar minimalno ispunila plan letenja.
Ugovorom o udruživanju, koji bi trebalo da se okonča do kraja ove godine, predviđa se eventualno ukidanje manje profitabilnih linija i bolje poslovanje na onim rutama koje su zadržane.
Pregovori o udruživanju počeli su jula 2008. godine, kao odgovor na usporenu potražnju za avio-putovanjima, ali je Udruženje međunarodnih aviokompanija prošle sedmice najavilo je da ima znakova da prevoznici postepeno izlaze iz recesije.