Novim saobraćajnim propisima u toku ove godine biće uveden i saobraćajni znak za naselje, a biće obavezna i izgradnja trotoara, gde god postoje nizovi kuća pored saobraćajnica. Ograničenje brzine u naselju uvedeno je da bi se zaštitili pešaci koji mogu da se nađu na kolovozu. Pojam naselja se, međutim, ne poklapa sa geografskom odrednicom naseljenog mesta, odnosno sa onim gde stoji tabla sa njegovim imenom. To u praksi znači da vozači sada ne znaju tačno od kog mesta važi ograničenje brzine, odnosno da ona ne mora da se smanji odmah kod saobraćajnog znaka koji to zahteva, ako u blizini još nema kuća. Sa uvođenjem novih tabli, koje će jasno označavati početak naselja, međutim, više neće biti dileme.
Novim saobraćajnim propisima u toku ove godine biće uveden i saobraćajni znak za naselje, a biće obavezna i izgradnja trotoara, gde god postoje nizovi kuća pored saobraćajnica, najavio je profesor Saobraćajnog fakulteta Boris Antić.
On je, predstavljajući nove propise, koji će proisteći iz novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, objasnio da je ograničenje brzine u naselju uvedeno da bi se zaštitili pešaci koji mogu da se nađu na kolovozu.
Antić je objasnio da se pojam naselja, međutim, ne poklapa sa geografskom odrednicom naseljenog mesta, odnosno sa onim gde stoji tabla sa njegovim imenom.
To u praksi znači da vozači sada ne znaju tačno od kog mesta važi ograničenje brzine, odnosno da ona ne mora da se smanji odmah kod saobraćajnog znaka koji to zahteva, ako u blizini još nema kuća.
Sa uvođenjem novih tabli, koje će jasno označavati početak naselja, međutim, više neće biti dileme, naglasio je Antić.
On je, takođe, rekao da će se ubuduće raditi kontrola prosečne brzine vozila, a ne samo trenutne, jer će to omogućiti soficistiraniji sistemi za praćenje, koji će biti postavljeni na svakom nadvožnjaku.
Prema njegovim rečima, vema je značajno što će se povećati i odgovornost vlasnika vozila sa kojim je napravljen prekršaj.
Vlasnik vozila će, naime, ubuduće morati da pruži tačnu informaciju o tome ko je u trenutku prekršaja upravljao njegovim vozilom, ako to nije bio vlasnik lično, što je do sada bilo prilično problematično.
Antić je rekao da je ustanovljeno da veliki broj nesreća noću izazivaju neosvetljeni traktori, prikolice i priključne mašine, pa će ubuduće morati da imaju žuto rotaciono svetlo.
On je podsetio da je novi zakon pokušao da ispravi sistem kazni koji je do sada bio loš, jer su bahati vozači bili samo novčano kažnjavani, umesto da budu odstranjeni iz saobraćaja, s obzirom da ugrožavaju živote drugih.
Nasilnička vožnja je sada precizno definisana i ukoliko neko dovodi u opasnost druge, biće kažnjen zatvorom od 30 do 60 dana, a ako izazove nezgodu i zatvorom do 90 dana.
Kazne moraju da imaju preventivne, vaspitne i represivne mere, pa je uvedeno kumulativno kažnjavanje, skupljanjem poena za najteže prekršaje koje dovodi do zabrane vožnje.
Tako vozač koji sakupi više od 17 kaznenih poena, neće moći da vozi dok ponovo ne položi vozački ispit. Ako posle toga sakupi više od 15 kaznenih poena moraće ponovo da bude isključen iz saobraćaja do novog polaganja, a svaki naredni put imaće pravo na sve manje kaznenih poena.
Antić je dodao da će se to odnositi samo na teže prekršaje, a da će se, na primer, vožnja brža od 20 kilometara na sat u naselju, kažnjavati samo novčano.
Antić je ukazao da je dobro što je novi zakon precizno definisao finansiranje bezbednosti saobraćaja, što do sada nije bio slučaj.
Tako će 70 odsto sredstava od kazni ići u republički budžet, od čega će 75 procenata biti upotrebljeno za nabavku savremene opreme saobraćajne policije, a 30 odsto će dobijati lokalne samouprave, koje će sredstva koristiti za izgradnju saobraćajne infrastrukture i signalizacije.