Francuska kompanija "Alstom transport" očekuje da će sklopiti ugovor o izgradnji metroa u Beogradu i da će tim projektom započeti poslovanje na Balkanu. Projekat izgradnje beogradskog metroa je na početku i tek predstoje razgovori između naše kompanije i Grada Beograda o mogućem ugovoru.Francuska kompanija koja posluje na svim kontinentima, planira da posluje i u zoni gde do sada nije bila prisutna, na Balkanu, za šta je prava prilika učešće u izgradnji beogradskog metroa.
Francuska kompanija "Alstom transport" očekuje da će sklopiti ugovor o izgradnji metroa u Beogradu i da će tim projektom započeti poslovanje na Balkanu, rekla potpredsednica kompanije Paskal Grase.
Potpredsednica "Alstom transporta" Paskal Grase izjavila je da francuska kompanija "Alstom transport" očekuje da će sklopiti ugovor o izgradnji metroa u Beogradu i da će tim projektom započeti poslovanje na Balkanu.
"Projekat izgradnje beogradskog metroa je na početku i tek predstoje razgovori između naše kompanije i Grada Beograda o mogućem ugovoru", rekla je Grase u intervjuu agenciji Beta.
Ona je istakla da francuska kompanija koja posluje na svim kontinentima, planira da posluje i u zoni gde do sada nije bila prisutna, na Balkanu, za šta je prava prilika učešće u izgradnji beogradskog metroa.
O projektu metroa u Beogradu ona je govorila u kancelariji u sedištu" Alstom transporta" u pariskom predgrađu Sen-Uen u kome radi 5.000 ljudi.
Predstavnici vlada Srbije i Francuske i Grada Beograda potpisali su 18. novembra u Beogradu Memorandum o namerama za gradnju metroa u Beogradu, a takav dokument su istog dana potpisali i Grad Beograd i "Alstom transport".
Pripreme studija za projekat izgradnje beogradskog metroa, prema rečima potpredsednice za razvoj i strategiju "Alstom transporta", rađene su 2007. i 2008. godine, ali je izrada detaljnije studije počela krajem septembra 2011. i radi je francuska inženjerska firma "Ežis", a finansijer je francuska vlada.
Uloga "Ežisa" je, prema njenim rečima, da utvrdi potrebe Beograda i uskladi ih sa tehničkom i industrijskom izvodljivošću.
"Ceo projekat se procenjuje na oko milijardu evra, ali to je okvirna procena, a naš deo trebalo bi da bude 40 odsto, što je za "Alstom" značajna cifra", otkrila je Grase.
Očekivanja su, kako je rekla, da Alstom, osim vozova, obezbedi i signalizaciju, elektrifikaciju i šine za beogradski metro, a da u ceo projekat budu uključene i srpske firme.
Grase je rekla da će početak izgradnje metroa zavisiti od toga kada će biti postignut dogovor između "Alstoma" i Grada Beograda, odnosno potpisan ugovor o projektu što će, prema njenim rečima, biti materijalizacija strateškog partnerstva dve zemlje koju su 8. aprila 2010. godine ugovorili predsednici Francuske i Srbije, Nikola Sarkozi i Boris Tadić.
"Alstom transport" je prisutan u više od 60 zemalja i zapošljava 27.000 ljudi. Između ostalog, proizvodi brze i vozove veoma velike brzine (više od 300 kilometara na sat).