Izgradnja severnog kraka Koridora 10, na deonici od Horgoša do Novog Sada, treba da bude završena do kraja oktobra. Od 88 kilometara autoputa od Horgoša do Novog Sada, završeno je 83 kilometra. Ostalo je još pet kilometara u zoni najsloženijih objekata, a to je dovršetak mosta preko Velikog kanala i mosta preko železničke pruge i visokog nasipa između ta dva mosta.Sutra će biti pušten u saobraćaj most na Dunavu kod Beške. Do kraja godine očekuje se završetak obilaznice oko Novog Sada, a za Novu godinu u saobraćaj će se pustiti autoput od Beograda do Horgoša.
Izgradnja severnog kraka Koridora 10, na deonici od Horgoša do Novog Sada, treba da bude završena do kraja oktobra, izjavio je danas Tanjugu direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Mišić.
"Mi smo, od 88 kilometara autoputa od Horgoša do Novog Sada, završili 83 kilometra. Ostalo je još pet kilometara u zoni najsloženijih objekata, a to je dovršetak mosta preko Velikog kanala i mosta preko železničke pruge i visokog nasipa između ta dva mosta", naveo je direktor Mišić.
Do kraja godine obilaznica oko Novog Sada
Mišić je izrazio nadu da će ti radovi biti završeni do kraja oktobra i autoput biti pušten u saobraćaj.
"Sutra će biti pušten u saobraćaj most na Dunavu kod Beške. Do kraja godine očekujemo završetak obilaznice oko Novog Sada, a nadam se da ćemo za Novu godinu u saobraćaj pustiti autoput od Beograda do Horgoša i da ćemo konačno rešiti taj problem koji nas je godinama tištio", precizirao je Mišić.
Na izgradnji deonice od Horgoša do Novog Sada radilo je u proseku 550 radnika, na gradilištima svakodnevno.
Na raspolaganju je bilo 670 mašina, ugrađeno je dva miliona kubika peska, 370.000 tona asfalta i dovezeno je 2.000 kompozicija kamena tucanika za kolovoznu konstrukciju.
"Imali smo osam do 10 vozova dnevno koji su nam stizali. To su veoma velike količine. Postavljene su četiri asfaltne baze i pet betonskih da bi taj gigantski posao bio završen", precizirao je Mišić.
Direktor Mišić je podsetio da je čitav posao ugovoren za oko 10 milijardi dinara i naglasio da su "Koridori Srbije" uredno izvršavali sve svoje obaveze prema izvođačima, a da su sredstva koja su obezbeđena budžetom za 2010. uredno isplaćena.
"Nemamo prema izvođačima nijednu neplaćenu situaciju. Uopšte nemamo nikakvih neplaćenih računa prema bilo kom potražiocu. Ukupno na računu imamo nešto više od dve milijarde dinara, koje sada koristimo za plaćanje i za poslovanje preduzeća," naglasio je Mišić.
Problemi Nibensa se prelomili na gradilištima
Kada je reč o rokovima za završetak izgradnje, direktor "Koridora Srbija" je podsetio da su se problemi "Nibens" grupe, koja je bila glavni izvođač radova i najveća firma u konzorcijumu, prelomili na gradilišta tog preduzeća.
"To nas je dovelo u poziciju da bez jednog važnog člana moramo da završavamo posao. Nama je to usporavalo posao, koji se odvijao kako su to uslovi diktirali. Možda je to moglo brže, bolje, ali naša građevinska operativa u ovom trenutku je takva da su to njene mogućnosti i nije se moglo mnogo više od toga", ocenio je Mišić.
Vlasnik Nibens grupe Milo Đurašković je u maju uhapšen zbog zloupotrebe službenog položaja i izvlačenja 32 miliona evra iz Fabrike maziva Kruševaca, koju je kupio u privatizaciji.
Računi preduzeća iz Nibens grupe blokirani su zbog dugova od oko 180 miliona evra, a većina radnika od marta nije dobila plate, zbog čega su više puta štrajkovali i blokirali saobraćajnice.
Direktor Mišić je najavio da će po završetku deonice od Horgoša do Novog Sada, "Koridori Srbije" usredsrediti snage na "Y krak", na severnom delu Koridora 10, na kojem to preduzeće gradi samo prvu fazu.
"Pokušaćemo da i ta 22 kilometra završimo u roku, do Nove godine. I na toj deonici postoje ozbiljni problemi. Upravo smo u završnoj fazi izmeštanja šest dalekovoda. Bilo je puno problema oko rešavanja imovine, a takođe nemamo nigde u blizini kamena za izgradnju kovolozne konstrukcije, pa mora da se dovozi iz najbližih kamenoloma koji su opet prilično daleko", objasnio je Mišić.