Nov železnički most preko Velike Morave gradi se na međunarodnom Koridoru 10, odnosno na deonici deonici Jovac – Ćuprija, u okviru projekta rekonstrukcije i modernizacije pružne deonice Gilje –Ćuprija–Paraćin. Radovi na izgradnji novog mosta započeti su pre devet meseci, a na osnovu ugovora koji su 30. decembra prošle godine "Železnice Srbije" sklopile sa konzorcijumom "Alpina-Meteorit" kao najpovoljnijim ponuđačem na međunarodnom tenderu u konkurenciji devet kompanija.Vrednost ugovora iznosi devet miliona evra i finansira se iz sredstava Evropske investicione banke. Izgradnja mosta između Jovca i Ćuprije najteži je deo ukupnih radova na izgradnji nove dvokolosečne pruge Gilje–Ćuprija–Paraćin, dužine 10,5 kilometara.
Nov železnički most preko Velike Morave gradi se na međunarodnom Koridoru 10, odnosno na deonici deonici Jovac – Ćuprija, u okviru projekta rekonstrukcije i modernizacije pružne deonice Gilje –Ćuprija–Paraćin.
Radovi na izgradnji novog mosta započeti su pre devet meseci, a na osnovu ugovora koji su 30. decembra prošle godine "Železnice Srbije" sklopile sa konzorcijumom "Alpina-Meteorit" kao najpovoljnijim ponuđačem na međunarodnom tenderu u konkurenciji devet kompanija. Vrednost ugovora iznosi devet miliona evra i finansira se iz sredstava Evropske investicione banke.
Izgradnja mosta između Jovca i Ćuprije najteži je deo ukupnih radova na izgradnji nove dvokolosečne pruge Gilje–Ćuprija–Paraćin, dužine 10,5 kilometara. Rok za završetak radova na mostu je 18 meseci, i ako bi se nastavilo ovakvim tempom, očekuje se da on bude gotov do 3. avgusta 2012. godine.
Novi most ima šest stubova, od kojih su dva rečna i nalaze se na 84 šipa čija je prosečna visina od 24 do 30, a dubina od 5 do 35 metara. Most je dvokolosečan, težak je 2.400 tona, a dugačak 322,5 metara.
Paralelno sa radovima na mostu koji su u toku, izgrađen je i deo budućeg nasipa železničke pruge u koji je ugrađeno oko 15 hiljada kubika šljunkovitog materijala. U toku je izrada rečnog korita i zaštita nasipa na potezu od oko 300 metara oko mosta u cilju zaštite mostovske konstrukcije i u okviru ovih radova iskopano je i ugrađeno oko 50 hiljada kubika šljunka.
Do sada je urađeno oko šest i po hiljada kubika betona, što je oko 62 posto od predviđenog i oko 670 tona armature, što je oko 77 posto od planirane količine. Do kraja ove godine se očekuje i raspisivanje tendera za izgradnju 10 i po kilometara nove dvokolosečne elektrificirane pruge Gilje – Ćuprija – Paraćin, kojom će vozovi moći da saobraćaju brzinom od 160 kilometara na sat.