Od danas više ne postoji ograničenje u pogledu broja kompanija koje na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" mogu da pružaju usluge zemaljskog operatera.
To znači veću konkurenciju u obavljanju usluga ček-ina i sortiranja prtljaga, a samim tim i bolju i bržu uslugu za putnike i manje gužve.
Direktorat civilnog vazduhoplovstva je juče doneo odluku, koja je od danas na snazi, kojom je ukinuto ograničenje broja zemaljskih operatera, odnosno kompanija koje za avio-prevoznike obavlja usluge ček-in, sortiranja i ukrcavanja i iskrcavana prtljaga.
Svaka avio-kompanija bira svog zemaljskog operatera za svakom aerodromu, spram toga ko pruža najbolju uslugu.
Do sada su na beogradskom aerodromu to mogle da rade tri kompanije – koncesionar aerodroma Vansi, kao najveća, zatim Er Srbija koja je imala mogućnost, iako to nije radila, i francuska kompanija Skaj partner.
Sada više nema restrikcija, i sve kompanije koje imaju odgovarajuće sertifikate za obavljanje tog posla, koje izdaje država Srbija, mogu slobodno da rade.
Za sada, još tri kompanije imaju potrebne sertifikate – britanski Menzis graund holding, koja godišnje opsluži 300 miliona putnika u 60 država, grčki Golden er, sa 5.000 zaposlenih, i domaća kompanija Er Pink.
Još mesta za pasošku kontrolu
Na zahtev MUP-a postavljaju se još tri "kućice", odnosno još šest mesta za pasošku kontrolu, a razmišlja se i o uvođenju kapija za elektronsko očitavanje pasoša, za domaće putnike, kojih je oko 50 odsto na beogradskom aerodromu.