Na poslednjem konkursu, koji je okončan na kraju oktobra, opredeljeni su podsticaji za kupovinu 349 vozila.
Iako u Ministarstvu zaštite životne sredine tvrde da je to značajan rast interesovanja, u Srbiji su takvi automobili manje zastupljeni od hibrida, a češće ih kupuju pravna lica nego građani.
Zaštita životne sredine i unapređenje kvaliteta vazduha su razlozi zbog kojih se država odlučila na subvencionisanje električnih vozila, kaže državna sekretarka u Ministarstvu zaštite životne sredine Sandra Dokić i dodaje da se svake godine povećavaju iznosi opredeljeni za ove podsticaje. Prema njenim rečima, najviše prijavljenih za subvencije je iz Beograda, oko 65 odsto, a slede Niš, Novi Sad, Šabac i Čačak.
Najjeftiniji električni automobil, kad se oduzmu subvencije, može da košta do 12.000 evra, kaže Nebojša Margetić iz Udruženja vozača električnih automobila.
Stručnjaci procenjuju da će 2030. godine ukupno zagađenje u svetu od vozila iznositi 44 odsto emisije svih gasova, zbog čega mnoge države poslednjih godina sve više subvencionišu kupovinu električnih automobila.