Gradnja druge trake obilaznice od 2013. godine

Bez autora
Dec 15 2011

Druga traka autoputa na obilaznici oko Beograda trebalo bi da počne da se gradi 2013. godine, najavio je Boris Tadić, predsednik Srbije. Kad to bude završeno, srpski i evropski transport će moći da izbegne prolaz kroz centar glavnog grada, a unapređenje saobraćaja će stvoriti i bolje zone za investicije u Srbiji.Veruje se da će od 2013. godine početi da s egradi i druga traka. Bez tri do četiri milijarde investicija godišnje Srbija ne može da obezbedi razvoj, veći bruto društveni proizvod i nova radna mesta.

Gradnja druge trake obilaznice od 2013. godineDruga traka autoputa na obilaznici oko Beograda trebalo bi da počne da se gradi 2013. godine, najavio je Boris Tadić, predsednik Srbije.

Kad to bude završeno, srpski i evropski transport će moći da izbegne prolaz kroz centar glavnog grada, a unapređenje saobraćaja će stvoriti i bolje zone za investicije u Srbiji, kazao je Tadić, koji je, sa Draganom Đilasom, gradonačelnikom Beograda, posetio gradilišta na kojima se podiže obilaznica.

– Nećemo da licitiramo rokovima, ali ćemo za relativno kratko vreme završiti poluprofil. Verujem da ćemo od 2013. godine početi da gradimo i drugu traku – rekao je predsednik.

Bez tri do četiri milijarde investicija godišnje Srbija ne može da obezbedi razvoj, veći bruto društveni proizvod i nova radna mesta. U svetu su godišnje investicije spale sa 1.700 na svega 700 milijardi i zbog toga je za našu zemlju presudno da se svakog dana bori za dolazak ulagača, naveo je Tadić.

– Imamo jasnu zamisao o tome kako bi Srbija trebalo da izgleda u narednih deset godina u pogledu infrastrukture, reindustrijalizacije i modernizacije privrede. Jasno nam je i kakav politički proces bi to mogao da obezbedi. Jedino što ne možemo da predvidimo jeste to kako će svet rešavati ekonomsku krizu, koja je pogodila i najbogatije zemlje. Od njih zavisimo, jer naši proizvodi idu na ta tržišta. Ako ne prodajemo srpske proizvode, ne možemo investirati u infrastrukturu, a za gradnju je neophodan realan novac. Ne smemo da ulazimo u opasna zaduženja koja, kako vidimo, mogu da polome i ekonomski sistem mnogo razvijenijih zemalja – kazao je Tadić.

Predsednik i gradonačelnik Beograda obišli su radove na batajničkoj petlji, gde projekat, kao produžetak autoputa od Novog Sada ka Dobanovcima, predviđa dva vijadukta, oba dugačka oko 1,5 kilometara. Tu su planirana dva mosta sa po dve prilazne rampe. Početak podizanja konstrukcije levog mosta zakazan je za iduću godinu, a do kraja ove bi trebalo da počne revitalizacija desne strane autoputa pre mosta. Tadić i Đilas su prošli i trasom Batajnica–Dobanovci–Straževica i zaustavili se na gradilištu mostova 13, 14 i 15 kod tunela Straževica, čija je vrednost 20 miliona evra, a veruje se da će biti sazidani do aprila sledeće godine.

Obilaznica je počela da se gradi pre dvadeset jednu godinu i dosad je u nju, prema podacima „Puteva Srbije”, uloženo oko 100 miliona evra. Za toliko vremena i novca izgrađeno je 26 od planirana 47,4 kilometra.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik