Jačanje zaštite potrošača u Srbiji

Bez autora
Dec 14 2011

Ministar poljoprivrede, trgovine, šumarstva i vodoprivrede u Vladi Republike Srbije Dušan Petrović potvrdio je danas da je resorno ministarstvo pokrenulo proceduru za formiranje Nacionalnog saveta za zaštitu potrošača.Na konferenciji “Zaštita potrošača u Srbiji: Kako je poboljšati" koja je održana danas u Centru "Sava" u Beogradu ministar Petrović je ukazao na to da će najvažniji zadatak tog tela biti da u razumnom roku izradi tekst strategije zaštite potrošača, kao i da vrlo jasno definiše ciljeve i vremenski okvir za njihovo ostvarenje.

Jačanje zaštite potrošača u SrbijiMinistar poljoprivrede, trgovine, šumarstva i vodoprivrede u Vladi Republike Srbije Dušan Petrović potvrdio je danas da je resorno ministarstvo pokrenulo proceduru za formiranje Nacionalnog saveta za zaštitu potrošača.

Na konferenciji “Zaštita potrošača u Srbiji: Kako je poboljšati" koja je održana danas u Centru "Sava" u Beogradu ministar Petrović je ukazao na to da će najvažniji zadatak tog tela biti da u razumnom roku izradi tekst strategije zaštite potrošača, kao i da vrlo jasno definiše ciljeve i vremenski okvir za njihovo ostvarenje.

Takođe, u toku su konsultacije o osnivanju ovog saveta, koji će činiti predstavnici države, asocijacija potrošača i trgovaca, odnosno poslovne zajednice, a to će biti svojevrstan forum za otvorenu raspravu o svim pitanjima od značaja za tu oblast.

Zaštita potrošača je važna jer utvrđuje sistem pravila i konstituiše sistem koji štiti one koji su slabiji, ili zbog svoje ekonomske moći, ili usled nedostatka informacija. Prošle godine usvojen je Zakon o zaštiti potrošača, a podzakonska akta se donose onoliko brzo koliko je to moguće, što nije ni lak ni jednostavan posao.

Srbija je pokazala i pokazuje potpuno jasnu nameru da svoj sveukupni privredni sistem i institucije prilagodi sistemima koji predstavljaju najbolju evropsku praksu, a Srbija zbog toga i želi da uđe u EU.

Šef Delegacije EU u Srbiji Vensan Dežer ukazao je na to da EU nastavlja da pomaže usklađivanje propisa u Srbiji sa evropskom regulativom, kao i njihovu punu primenu, zbog čega i finansira projekat “Jačanje zaštite potrošača u Srbiji”. Projekat, čija vrednost iznosi 2,5 miliona evra, trajaće dve i po godine, odnosno do februara 2014. godine.

Projekat “Jačanje zaštite potrošača u Srbiji” je prvenstveno usmeren na unapređenje postojećeg zakonodavstva u toj oblasti, poboljšanje koordinacije između relevantnih institucija i organizacija, kao i na podizanje svesti o potrošačkim pravima.

EU pridaje veliki značaj zaštiti potrošača, a u Uniji su uspostavljeni takvi zakonski okviri koji omogućavaju ostvarivanje njihovih određenih prava. Politika zaštite potrošača mora se stalno prilagođavati promenama koje se dešavaju, a Srbija je uložila ogromne napore kako bi u toku protekle godine uskladila svoje zakonske propise sa 15 direktiva EU u oblasti zaštite potrošača.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik