U naredne četiri godine, u putnu mrežu Srbije treba uložiti najmanje 400 miliona evra sa kojima se, prema planu, treba rehabilitovati više od 150 kilometara autoputeva i još toliko kilometara regionalnih i magistralnih puteva. "Putevi Srbije" obezbedili su od putarine četvrtinu potrebne sume.Investicije novih pravaca Koridora 10 za sada iznose oko milijardu i po evra, a Srbija će morati da od Svetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Investicione banke u naredne četiri godine povuče oko 300 miliona evra.
Za rehabilitaciju autoputeva i magistralnih puteva u Srbiji potrebno je najmanje 400 miliona evra. Osim inostranih kredita od 300 miliona evra, koji će se povlačiti od sledeće godine, "Putevi Srbije" obezbedili četvrtinu potrebne sume iz putarine.
U naredne četiri godine, u putnu mrežu Srbije treba uložiti najmanje 400 miliona evra sa kojima se, prema planu, treba rehabilitovati više od 150 kilometara autoputeva i još toliko kilometara regionalnih i magistralnih puteva. "Putevi Srbije" obezbedili su od putarine četvrtinu potrebne sume.
Investicije novih pravaca Koridora 10 za sada iznose oko milijardu i po evra, a Srbija će morati da od Svetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Investicione banke u naredne četiri godine povuče oko 300 miliona evra.
Prvi novac od 100 miliona dolara već je odboren od Svetske banke.
Zoran Drobnjak iz Javnog preduzeća "Putevi Srbije" rekao je da je pregovarano sa Evropskom investicioniom bankom koja će dati 130 miliona evra.
Prema njegovim rečima, Evropska banka za obnovu i razvoj daće 100 miliona evra, a "Putevi Srbije" će obezbediti još 100 miliona evra, u naredne tri do četiri godine.
Krediti će se povlačiti već sledeće godine. Ekonomisti kažu da se u vreme krize političari lako opredeljuju za nove investicije.
"Moramo dovesti u korelaciju koliko nam ide na rashod i koliko će taj rashod imati uticaja na našu privredu i zapošljavanje", ističe ekonomista Milan Kovačević.
Putarska preduzeća smatraju da je svaka investicija u puteve isplativa, da su delovi puta izgrađeni devedesetih godina zreli za obnovu i da ih je sada jeftinije popraviti nego ponovo graditi.
Milan Bojović iz "Puteva Užice" kaže da je obnova autoputa neophodna, naročito severnog kraka Koridora 10.
Kilometar autoputa računa se, kaže Bojović, od 200 do 300 hiljada evra bez računice ostalih pratećih objekata koji se moraju uraditi ukoliko se naplaćuje autoput.
Prema nezavisnom istraživanju "Irapa", Srbija je po putnoj mreži ispred Rumunije, Bugarske, Crne Gore, Makedonije, a iza Hrvatske , Slovenije i Mađarske. Da bi se u potpunosti obnovilo 16.000 kilometara srpskih puteva, biće potrebne 2,2 milijarde evra u narednih 10 godina, kažu u "Putevima Srbije".