U Vladi mnogo očekuju od nedavno usvojenog Master plana za transport, vrednog 22 milijarde evra, jer predviđene poslove vide kao prirodni plan izlaska zemlje iz krize. Za domaće putare dileme nema, u najavljenoj izgradnji puteva vide šansu.Kažu, spremni su za tendere koje Vlada raspisuje. Računaju da će uposliti i radnike i mehanizaciju, kako za zemljane tako i za asfaltne radove. Za radove na Koridoru 10 i Koridoru 11, u okolini Subotice i Lajkovca, pored postojećih, već otvaraju nove asfaltne baze. Broj baza i na severnom koridoru i na deonici Lajkovac biće dovoljne da sve potrebe za asfaltom pokriju na toj teritoriji.
Nedavno usvojenim Master planom za transport, samo u puteve predviđeno je da se investira 13,7 milijardi evra.
Očekivanja domaćih putara su velika, pa se spremaju za povećan obim posla.
U Vladi mnogo očekuju od nedavno usvojenog Master plana za transport, vrednog 22 milijarde evra, jer predviđene poslove vide kao prirodni plan izlaska zemlje iz krize.
Za domaće putare dileme nema, u najavljenoj izgradnji puteva vide šansu. Kažu, spremni su za tendere koje Vlada raspisuje.
Računaju da će uposliti i radnike i mehanizaciju, kako za zemljane tako i za asfaltne radove. Za radove na Koridoru 10 i Koridoru 11, u okolini Subotice i Lajkovca, pored postojećih, već otvaraju nove asfaltne baze.
"Broj baza i na severnom koridoru i na deonici Lajkovac biće dovoljne da sve potrebe za asfaltom pokrijemo na toj teritoriji", rekao je generalni direktor JP "Putevi - Užice" Milan Bojović.
Da bi asfalt što duže trajao prioritet im je, kažu, nabavka kvalitetnog bitumena, posebno onog za završni asfaltni sloj, takozvanog polimera.
Prošle godine, ističu, nisu mogli da ga kupe kod NIS-a, pa su uvozili, najviše iz Mađarske. U Rafineriji Pančevo objašnjavaju da je proces proizvodnje takav da proizvode ili bitumen ili mazut.
Za NIS je, kažu, znatno povoljnije da tržištu ponudi veće količine bitumena.
Direktorka Rafinerije nafte Pančevo Ljubica Simić kaže da je kapacitet rafinerije 230 hiljada tona putnog bitumena u sezoni, što bi, prema njenim rečima, moglo da bude dovoljno da se pokriju sve potrebe do kraja godine.
Domaći putari tvrde da, i po kvalitetu i po rokovima, mogu da prate zahteve tržišta, ali napominju da je važno da im se radovi i sirovine plaćaju na vreme.
Početkom godine, Preduzeće za puteve "Beograd", "Planum" i "Putevi - Užice" napravili su i konzorcijum, kako bi na tenderima bili konkurentniji strancima.