Jedini most u Beogradu koji je povezivao obale Dunava, "Pančevac", konačno će dobiti "konkurenciju". Most Zemun - Borča, "Kineski", ili "Most prijateljstva", sve to su nazivi novog objekta koji će da približi Novosadski i Zrenjaninski put, rastereti saobraćaj u gradskoj zoni i vozačima skrati trase. Na gradilištu je trenutno angažovano oko stotinu radnika, od čega najveći broj čine Kinezi.Podignut je kamp i počela je izgradnju pomoćnog čeličnog mosta. Trenutno, majstori podižu pomoćni most sa borčanske strane gde pobijaju čelične cevi na koje se postavlja metalna konstrukcija širine sedam metara.
Jedini most u Beogradu koji je povezivao obale Dunava, "Pančevac", konačno će dobiti "konkurenciju".
Most Zemun - Borča, "Kineski", ili "Most prijateljstva", sve to su nazivi novog objekta koji će da približi Novosadski i Zrenjaninski put, rastereti saobraćaj u gradskoj zoni i vozačima skrati trase.
U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da je na gradilištu trenutno angažovano oko stotinu radnika, od čega najveći broj čine Kinezi. Podigli su kamp i počeli izgradnju pomoćnog čeličnog mosta.
- Trenutno, majstori podižu pomoćni most sa borčanske strane gde pobijaju čelične cevi na koje se postavlja metalna konstrukcija širine sedam metara - kaže Nenad Bajić, iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište.
- Do sada su čelične cevi pobijene do same obale u dužini od 250 metara. U toku je postavljanje gornje konstrukcije pomoćnog mosta, sa koje će se izvoditi radovi na glavnoj konstrukciji. Tokom izgradnje obezbeđena je nesmetana rečna plovidba u promenljivom plovidbenom otvoru širine između 66 i 45 metara, a po završetku izgradnje plovni put biće širok 150 metara.
U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište dodaju da saobraćajnoj mreži Beograda nedostaju odgovarajuće alternativne veze, kao i mostovi. Novi most trebalo bi da omogući bolje odvijanje tranzitnog, ali i gradskog saobraćaja na širem području grada i tako rastereti centar. Izgradnja ove saobraćajnice, takođe, stvoriće uslove za razvoj ovog dela grada na levoj obali Dunava.
- Generalnim planom Beograda predviđen je most preko Dunava na poziciji Zemun - Borča u okviru saobraćajnice Severna tangenta, koja pripada kategoriji gradskih magistralnih saobraćajnica - objašnjava Nenad Bajić.
- Njenom izgradnjom stvara se mogućnost da se na ulazu u grad iz pravca Novog Sada i Šida saobraćaj usmerava ka Zrenjaninskom i Pančevačkom putu i dalje ka severu, a omogućava se povezanost naselja na levoj obali Dunava sa opštinama Zemun i Novi Beograd.
Trasa ovog saobraćajnog koridora počinje saobraćajnicom T6 od Novosadskog puta preko Ulice cara Dušana. Severna tangenta prelazi reku Dunav i pravcem sever-severoistok dolazi do Zrenjaninskog puta, odakle trasa nastavlja pravcem ka severoistoku obilazeći naselje Ovča. U visini istočne granice naselja Ovča koridor se spušta na jug prema Pančevačkom putu, na koji se priključuje denivelisanom raskrsnicom i povezuje sa trasom Spoljne magistralne tangente koja prelazi most preko Dunava na šumadijsko područje grada. Do izgradnje sledećeg mosta na Dunavu, u sadašnjoj fazi radova, saobraćajnica će se u nivou spojiti sa Pančevačkim putem.