Planovi za izgradnju infrastrukturnih projekata za 2012. godinu su veliki. Ekonomisti, međutim, upozoravaju da je potreban veći oprez pri zaduživanju. Iako je obećano da će ceo Koridor 10 biti završen do kraja 2012, izvesno je da će rok biti produžen za tri godine. Pošto nije bilo projekata, zemlja nije bila otkupljena od vlasnika, a tenderi su kasnili.U 2011. godini završena su četiri mosta. Most kod Beške, dug gotovo dva kilometra, najduži je na Dunavu, most preko Ade dug oko kilometar i most kod Obrenovca od 600 metara. Beogradska Gazela potpuno je obnovljena.
Srbija prošlu godinu završila sa četiri velika mosta, radovima na Koridoru 10, koji se odvijaju dobrim tempom, ali i zaduženjem od četiri milijarde evra za putnu infrastrukturu.
Planovi za izgradnju infrastrukturnih projekata za 2012. godinu su veliki. Ekonomisti, međutim, upozoravaju da je potreban veći oprez pri zaduživanju.
Iako je obećano da će ceo Koridor 10 biti završen do kraja 2012, izvesno je da će rok biti produžen za tri godine. Pošto nije bilo projekata, zemlja nije bila otkupljena od vlasnika, a tenderi su kasnili.
"Mi danas možemo govoriti o preciznim rokovima. Ono ranije bila je priprema, pa smo tu malo i promašivali rokove. Ja sam namerno davao rokove da bi stigli nešto da završimo. Naredna Vlada ima godinu do dve da završi Koridor 10. To je onda veliki uspeh da se sve završi za pet godina", kaže ministar za infrastruktru i energetiku Milutin Mrkonjić.
U 2011. godini završena su četiri mosta. Most kod Beške, dug gotovo dva kilometra, najduži je na Dunavu, most preko Ade dug oko kilometar i most kod Obrenovca od 600 metara. Beogradska Gazela potpuno je obnovljena.
"Ja mislim da u zadnjih 30-40 godina zemlja Srbija i grad Beograd nisu imali više izgrađenih i saniranih mostova, koliko je bilo u ove zadnje dve tri godine", kaže Milutin Ignjatović iz Instituta CIP.
Ekonomisti, međutim, upozoravaju da je uzimanje kredita za infrastukturu u stvari uvoz novca, a davanje poslova stranim kompanijama izvoz. Ukupno zaduženje za infrastrukturne projekte je oko četiri milijarde evra.
"Ako izgradnju ne iskoristimo da više uvećamo bruto domaći proizvod, imaćemo dva puta problem. Jedan put što uvećavamo naš uvoz uz potrebu da se zadužujemo, a drugi put što ćemo to zaduženje morati da vratimo sa kamatom", smatra ekonomista Milan Kovačević.
Od četiri uložene milijarde, čak 700 miliona evra otišlo je na otkup zemlje, koja je najviše kočila radove. Novac je izdvojen iz budžeta.
U 2012. godini očekuje se završetak dva kraka Koridora 10, prema Makedoniji i Bugarskoj, radovi na mostu od Borče do Zemuna i traženje novca za Koridora 11 od Beograda do Čačka.