Sitne finese i "šminka" - jedino je što je ostalo da se završi na mostu koji će povezati Surčin i Obrenovac. Graditelji "Mostogradnje" polako privode kraju radove na novoj ćupriji na Savi i odbrojavaju dane do 1. decembra kada će, kako se očekuje, preko njega preći prvi automobil.Novi most biće dugačak 466 metara, širok šest i po i imaće dve saobraćajne trake. A ćuprijom će moći da prošetaju i građani, jer su na levom i desnom krilu postavljene pešačka i biciklistička staza.
Sitne finese i "šminka" - jedino je što je ostalo da se završi na mostu koji će povezati Surčin i Obrenovac.
Graditelji "Mostogradnje" polako privode kraju radove na novoj ćupriji na Savi i odbrojavaju dane do 1. decembra kada će, kako se očekuje, preko njega preći prvi automobil.
Novi most biće dugačak 466 metara, širok šest i po i imaće dve saobraćajne trake. A ćuprijom će moći da prošetaju i građani, jer su na levom i desnom krilu postavljene pešačka i biciklistička staza.
- Ostalo je još da se ispita statički i dinamički napon koji ćurpija može da pretrpi, da se "udare" šare i postavi signalizacija - rekao nam je Branislav Dašić, odgovorni izvođač radova iz "Mostogradnje".
- Ako posle ispitivanja sve bude u redu, u šta nemam razloga da sumnjam, most će za saobraćaj biti otvoren 1. decembra.
Prošlo je 17 godina od kada je kamen temljac udaren u Obrenovcu, a potom se usled nedostatka novca sa izgradnjom -prestalo. Most je samo sa čeličnom konstrukcijom zvrjao napušten 16 godina. Sve do januara ove godine, kada su se graditelji vratili.
Među njima i monter Miodrag Kastratović, koji je, kako nam je rekao, kada su radovi prekunuti 1994. godine, sumnjao da će oni ikada i biti nastavljeni.
- Pretilo je da ovaj most bude crna tačka moje karijere, ali eto, ispostavilo sa da je sada završen u rekordnom roku na šta sam veoma ponosan - kaže Kastratović, kome u radnoj biografiji piše da je učestvovao u pravljenju gotovo svih mostova nastalih u Jugoslaviji i Srbiji u proteklih 30 godina.
- Vlasti su se menjale i nikoga nije bilo briga za započeti projekat. Iskreno, kada sam čuo da će gradnja biti nastavljena, sumnjao sam da će se to deseti, ali eto na kraju sam dočekao da on bude završen, i to dve godine pre nego što ću otići u penziju.
Most preko Save u Obrenovcu biće deo putnog pravca "Sremske gazele", koji će od ćuprije voditi na sever do petlje "Dobanovci" na auto-putu. Značaj ovog putnog pravca ogleda se u skraćenju dužine puta, smanjenju vremena putovanja i povećanju bezbednosti u saobraćaju.