Postavljen poslednji deo pilona na mostu preko Ade

Bez autora
Sep 07 2011

Danas je postavljen i poslednji, čelični deo pilona na mostu preko Ade Ciganlije, pa sada njegova visina iznosi 200 metara. Završetak pilona je od nerđajućeg čelika, visok je 25 metara i sastavljen je od tri dela. Svaki deo ima između osam i po i devet metara, a ovaj poslednji težak je deset tona. Završni segment pilona nema konstruktivnu funkciju, u smislu da drži konstrukciju mosta, to je zadatak dela pilona od 175 metara.Osim što je po arhitektonskom rešenju predviđeno da bude od čelika, taj deo pilona može da ima i funkciju gromobrana. Pre ove poslednje faze pilon u betonskom delu podignut je na 175 metara i sastoji se od 39 segmenata.

Postavljen poslednji deo pilona na mostu preko AdeDanas je postavljen i poslednji, čelični deo pilona na mostu preko Ade Ciganlije, pa sada njegova visina iznosi 200 metara.

Završetak pilona je od nerđajućeg čelika, visok je 25 metara i sastavljen je od tri dela. Svaki deo ima između osam i po i devet metara, a ovaj poslednji težak je deset tona. Završni segment pilona nema konstruktivnu funkciju, u smislu da drži konstrukciju mosta, to je zadatak dela pilona od 175 metara. Osim što je po arhitektonskom rešenju predviđeno da bude od čelika, taj deo pilona može da ima i funkciju gromobrana. Pre ove poslednje faze pilon u betonskom delu podignut je na 175 metara i sastoji se od 39 segmenata.

Kako je najavljeno iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, slede završni radovi na mostu, kao što su postavljanje ograde, barijera, odvajanje kolovoznih traka i šinskog saobraćaja, hidroizolacija i asfaltiranje, a pošto sve ide po planu, očekuje se da do kraja godine most bude u funkciji.

Most na Savi projektovan je kao najduži most sa kosim kablovima i jednim pilonom do sada, čija dužina iznosi 964 metra. To će biti jedinstven primer podupiranja gornjeg stroja glavnog raspona težine 8.600 tona samo jednim pilonom. Dok dva ili više pilona nose neke od najdužih svetskih mostova sa kosim kablovima, u slučaju mosta na Adi, jedan jedini pilon će nositi ukupnu dužinu kontinualne grede od čak 969 metara.

Most na Adi Ciganliji povećaće kapacitet mreže, kako lokalnog tako i tranzitnog saobraćaja. Most je širok 45 metara i ima šest saobraćajnih traka, dva koloseka za šinski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze. Maksimalna propusna moć mosta biće oko 12.000 vozila na sat, a glavni projekat predviđa i provlačenje svih neophodnih vodova gradske komunalne i javne infrastrukture kroz konstrukciju mosta.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik