Pri kraju radovi na mostu preko Ade

Bez autora
Dec 13 2011

Beograđani su četiri decenije čekali izgradnju novog mosta. Iščekivanju se bliži kraj jer će uskoro biti otvoren put da kod špica Ade ciganlije pređu reku Savu. Vozačima će za početak na raspolaganju biti tri rampe na novobeogradskoj strani koje će prihvatati saobraćaj iz Ulice Jurija Gagarina, dok će se na čukaričku obalu spuštati dve rampe u Radničkoj ulici, a imaće i vezu sa petljom "Hipodrom".Svi radovi u 2011. bili su prilagođeni osnovnom planu da se saobraćaj pusti preko mosta do kraja godine. Posle spajanja glavnog i bočnog raspona mosta u avgustu, nastavljeni su radovi na samoj konstrukciji, gde je urađena hidroizolacija, postavljen prvi sloj asfalta, a krajem novembra most je dobio i završni sloj.

Pri kraju radovi na mostu preko AdeBeograđani su četiri decenije čekali izgradnju novog mosta. Iščekivanju se bliži kraj jer će uskoro biti otvoren put da kod špica Ade ciganlije pređu reku Savu.

Vozačima će za početak na raspolaganju biti tri rampe na novobeogradskoj strani koje će prihvatati saobraćaj iz Ulice Jurija Gagarina, dok će se na čukaričku obalu spuštati dve rampe u Radničkoj ulici, a imaće i vezu sa petljom "Hipodrom".

Svi radovi u 2011. bili su prilagođeni osnovnom planu da se saobraćaj pusti preko mosta do kraja godine. Posle spajanja glavnog i bočnog raspona mosta u avgustu, nastavljeni su radovi na samoj konstrukciji, gde je urađena hidroizolacija, postavljen prvi sloj asfalta, a krajem novembra most je dobio i završni sloj. U sanduku mosta urađena je antikorozivna zaštita, montaža nosača elektrokablova i instaliran je sistem za odvodnjavanje. Postavljena je ograda i ivični venci, javnog i dekorativnog osvetljenja i betonirane pešačko-biciklističke staze.

Prema rečima Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište, glavni radovi na svim konstrukcijama su gotovi i prema planu ostalo je još da se do kraja meseca obave završni poslovi - javna rasveta, saobraćajni znakovi i signalizacija.

- Asfaltiranje poslednje veće površine vijadukta između petlji "Radnička" i "Hipodrom" majstori su započeli juče, a radiće i danas - kaže Bajić.

- Zatim preostaje još asfaltiranje zemljanih nasipa na rampama "4" i "5" u Bulevaru vojvode Mišića, odnosno Radničkoj ulici. Kada most bude otvoren za saobraćaj, na novobeogradskoj strani vozači će moći da koriste tri rampe. Saobraćaj od "buvljaka" i blokova na most će moći da se popne rampom "5". Za silazak sa mosta na levu obalu reke, šoferi će koristiti rampu "6", koja prelazi preko Ulice Jurija Gagarina i i vodi ka "buvljaku", kao i rampu "7" koja saobraćaj sa mosta vodi desno na raskrsnicu sa Bulevarom Milutina Milankovića.

Bajić dodaje da će na most, sa čukaričke strane, vozila moći da se penju iz dva pravca. Od Beogradskog sajma iz Bulevara vojvode Mišića, rampom "5", kao i od petlje "Hipodrom" novoizgrađenim vijaduktom preko petlje "Radnička". Vozila će se spuštati sa mosta, desno, rampom "4" u Radničku ulicu na raskrsnicu kod "Jugopetrolove" pumpe. Pravo vijaduktom saobraćaj ide u pravcu petlje "Hipodrom" gde se račva na Topčider i Banovo brdo.

Otvaranje mosta i pomenutih ulivnih i izlaznih puteva značajno će rasteretiti dosadašnje prilaze gradskom jezgru. Ipak, pravi efekat biće postignut kada projekti budu kompletno završeni.

Na petlji "Radnička", koja je glavni deo južnog pristupnog puta mostu, završen je treći nivo - vijadukt sa četiri saobraćajne trake, između kojeg se nalazi konstrukcija dvokolosečnog beogradskog metroa sa stanicom. Drugi nivo imaće izdignuti kružni tok sa dve saobraćajne trake i osam silazno-uzlaznih rampi. Koristeći kružni tok i rampe, saobraćaj će se preko Radničke ulice i Bulevara vojvode Mišića razvijati u sva četiri pravca – ka Obrenovcu, Novom Beogradu, Banovom brdu i centru grada. Na mestu sadašnjeg "tobogana" biće izgrađen nov nadvožnjak sa šest saobraćajnih traka iznad postojeće železničke pruge.

Na petlji "Jurija Gagarina" završena je konstrukcija rampe koja sa mosta prelazi Ulicu Jurija Gagarina i usmerava saobraćaj prema novobeogradskim blokovima. Jedan kilometar dalje od mosta počela je izrada šipova za stubove beogradskog metroa na delu kod železničke stanice "Novi Beograd", gde se i završava prva deonica severnih pristupa mostu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik