Crveni, plavi, žuti i beli šlemovi jedva su se nazirali u petak ujutru na petlji "Radnička" i Mostu preko Ade. Ali ni magla, koja se mogla seći nožem, niti temperatura u minusu nisu uspeli da uspore majstore sa gradilišta. Pre samo pet dana izbetonirano je poslednjih 20 metara petlje "Hipodrom" i spojeno sa petljom "Radnička" koja je povezana sa novim mostom iznad Save.Time je završen glavni deo pristupne saobraćajnice sa čukaričke strane i potpuno povezan potez od Hipodroma, preko reke, do Ulice Jurija Gagarina na Novom Beogradu. Do potpunog spajanja petlji ostalo je još da se betonira oko 50 metara u suprotnom pravcu, a kada to bude završeno, sledi asfaltiranje.
Crveni, plavi, žuti i beli šlemovi jedva su se nazirali u petak ujutru na petlji "Radnička" i Mostu preko Ade.
Ali ni magla, koja se mogla seći nožem, niti temperatura u minusu nisu uspeli da uspore majstore sa gradilišta.
Pre samo pet dana izbetonirano je poslednjih 20 metara petlje "Hipodrom" i spojeno sa petljom "Radnička" koja je povezana sa novim mostom iznad Save. Time je završen glavni deo pristupne saobraćajnice sa čukaričke strane i potpuno povezan potez od Hipodroma, preko reke, do Ulice Jurija Gagarina na Novom Beogradu. Do potpunog spajanja petlji ostalo je još da se betonira oko 50 metara u suprotnom pravcu, a kada to bude završeno, sledi asfaltiranje.
I dok mraz štipa obraze i ledi prste, neimari na petlji "Radnička" povezuju armaturu na silaznim i uzlaznim rampama i pripremaju ih za izlivanje betona i asfalta. Malo toplije je radnicima koji su uposleni na deonicama koje su ovu fazu prošle, jer dok brenerom greju trake terpapira, kako bi bolje prionuo za beton, i sami se malo ogreju.
Po rečima Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, petlja "Radnička" je glavni deo južnog pristupnog puta mostu i imaće tri nivoa.
- Petlja se u svom trećem nivou nalazi na visini od 15 metara i u dužini od 365 metara predstavlja vijadukt sa četiri saobraćajne trake, između kojeg se nalazi konstrukcija dvokolosečnog Beogradskog metroa sa stanicom - objašnjava Bajić.
- Na drugom nivou nalazi se izdignuti kružni tok prečnika 40 metara sa dve saobraćajne trake, a osam ulaznih i izlaznih rampi sa kružnog toka usmerava saobraćaj u svim pravcima.
Radovi su podeljeni u tri faze. Ove godine prioritet je izgradnja saobraćajne veze sa petljom "Hipodrom", koja se privodi kraju. Ali zbog nepredviđenih imovinsko-pravnih problema, spajanje sa Banovim brdom neće biti gotovo pre proleća.
Lakše do cilja
Koristeći kružni tok i rampe, Radničkom i Bulevarom vojvode Mišića, saobraćaj će se odvijati prema Obrenovcu, Novom Beogradu, Banovom brdu i centru grada. Za slobodno odvijanje pešačkog i biciklističkog saobraćaja biće izgrađen dovoljan broj liftova, stepeništa, trotoara i staza. Most preko Ade i pristupne saobraćajnice, takođe, rasteretiće Gazelu i ostale mostove i za 40 odsto.