„Gazela” je kao nova, na redu je – Brankov most. Sleduje mu zamena dilatacionih spojnica („češljevi” između betonskih segmenata mosta) na novobeogradskom delu. Dobra vest je da ti radovi neće prouzrokovati zatvaranje ili suženje mosta, koji je u poslednje tri godine uzorno „mažen i pažen”.Redovno se obavlja antikorozivna zaštita i održava sistem za odvod vode, a istovremeno se vodi računa i o stanju asfalta i signalizacije. Od 2009. do danas kompletno su sanirane, restaurirane i konzervirane kamene površine Brankovog mosta.
„Gazela” je kao nova, na redu je – Brankov most. Sleduje mu zamena dilatacionih spojnica („češljevi” između betonskih segmenata mosta) na novobeogradskom delu.
Dobra vest je da ti radovi neće prouzrokovati zatvaranje ili suženje mosta, koji je u poslednje tri godine uzorno „mažen i pažen”.
– Redovno se obavlja antikorozivna zaštita i održava sistem za odvod vode, a istovremeno se vodi računa i o stanju asfalta i signalizacije – ističe Petar Stojanović, šef Službe za održavanje mostova i pešačkih prolaza „Beograd puta”.
Od 2009. do danas kompletno su sanirane, restaurirane i konzervirane kamene površine Brankovog mosta. Istovremeno su obnovljena sva četiri kamena i betonska stubišta, po dva sa svake strane mosta.
– Cilj je bio da se ne naruši nekadašnji izgled kamenih površina. Kamen je očišćen netoksičnim hemijskim sredstvima, a zatim zaštićen, tako da se produži njegov vek. Odvodima za atmosferske padavine duž same konstrukcije, most smo zaštitili od štetnih uticaja vode, a na pešačkim stazama zamenjena je betonska podloga – nabraja Stojanović.
U nadležnosti „Beograd puta” je više od 500 objekata – mostova, prolaza, prepusta, pasarela, podzemnih pešačkih prolaza...
– S obzirom na to da pokrivamo veliki broj objekata, informacije o stanju na terenu dobijamo i od građana i od drugih komunalnih preduzeća – dodaje Stojanović.
Period smanjenog obima radova, tokom zime, u ovom javnom preduzeću koristi se za inspekciju objekata. Početkom godine pravi se plan i predlog radova, a konačnu odluku o tome šta će se raditi tokom godine donosi Direkcija za puteve.
– Oni usklađuju potrebe i mogućnosti. Određuju prioritete i obim radova, koje naši radnici izvršavaju. Naravno, ukoliko je nužna hitna intervencija, ona se preduzima bez obzira da li su ti radovi bili u planu ili ne – kaže Stojanović.