Predstavnici srpskog Ministarstva infrastrukture i “Jat ervejza” nisu zvanično uputili poziv ni slovenačkoj “Adriji” niti hrvatskom “Kroacija erlajnsu” za regionalno udruživanje aviokompanija na prostoru bivše SFRJ.Bilo je neformalnih razgovora, nakon dogovora o formiranju zajedničkog železničkog preduzeća, ali vazduhoplovne vlasti sve tri zemlje nemaju nameru da nameću nacionalnim aviokompanijama bilo kakvo partnerstvo. O tome odlučuju avioprevoznici, naravno ukoliko imaju komercijalni interes i tu se priča završava.
Predstavnici srpskog Ministarstva infrastrukture i “Jat ervejza” nisu zvanično uputili poziv ni slovenačkoj “Adriji” niti hrvatskom “Kroacija erlajnsu” za regionalno udruživanje aviokompanija na prostoru bivše SFRJ.
Prema rečima Miodraga Miljkovića, državnog sekretara u Ministarstvu, bilo je neformalnih razgovora, nakon dogovora o formiranju zajedničkog železničkog preduzeća, ali vazduhoplovne vlasti sve tri zemlje nemaju nameru da nameću nacionalnim aviokompanijama bilo kakvo partnerstvo. O tome odlučuju avioprevoznici, naravno ukoliko imaju komercijalni interes i tu se priča završava, tvrdi Miljković.
- Sve je to medijski bilo “naduvano” - ističe naš sagovornik.
- Niko nikome ništa ne nameće. Kao Ministarstvo ogradili smo se i od aviolinija između Hrvatske i Srbije. Sve je ostavljeno aviokompanijama da se dogovore ako uopšte imaju interes. Dogovor “Jata” i crnogorskog “Montenegro erlajnsa” je dobar potez jer će aviokompanije racionalnim korišćenjem flote smanjiti troškove.
Ima stručnjaka, koji tvrde da je dogovor “Jata” sa “Montenegrom” trenutno u interesu crnogorskog prevoznika, koji u zimskom periodu baš i nema mnogo posla.
- “Montenegro erlajns” uspešno obnavlja flotu i ima podršku države koja stoji iza njega stvarno, a ne deklarativno kao što je slučaj sa “Jatom” - ističe izvor “Novosti” koji je želeo da ostane anoniman.
- Putnicima iz Beograda više odgovaraju njihovi avioni nego “Jatov” ATR 72, koji saobraća ka Crnoj Gori. Neka bliža saradnja sa srpskom aviokompanijom “Montenegru” i nije u interesu osim dogovora da “Jat” ne spušta cene. Na linijima Beograd - Tivat i Beograd - Podgorica crnogorski prevoznik ima više putnika, a namera je da preuzmu 80 odsto tržišta što je zbog sve manjeg broja aviona u floti “Jata” realno i moguće u naredne tri godine.
U svakom slučaju regionalno udruživanje “Jata” sa kompanijama u bivšoj SFRJ nije ni moguće. “Kroacija erlajns” je sa “Lufthansom” u “Star alijansi” i ne može stupiti u bilo kakav ugovorni odnos sa “Jatom”. “Adrija”, koja razmišlja o zvanično “nepostojećoj” ponudi, samim tim što traži vodeću poziciju ako do saradnje dođe najbolje govori koliko zapravo nisu zainteresovani za taj projekat.