Svako leti za sebe

Bez autora
Sep 12 2010

Predstavnici srpskog Ministarstva infrastrukture i “Jat ervejza” nisu zvanično uputili poziv ni slovenačkoj “Adriji” niti hrvatskom “Kroacija erlajnsu” za regionalno udruživanje aviokompanija na prostoru bivše SFRJ.Bilo je neformalnih razgovora, nakon dogovora o formiranju zajedničkog železničkog preduzeća, ali vazduhoplovne vlasti sve tri zemlje nemaju nameru da nameću nacionalnim aviokompanijama bilo kakvo partnerstvo. O tome odlučuju avioprevoznici, naravno ukoliko imaju komercijalni interes i tu se priča završava.

Svako leti za sebePredstavnici srpskog Ministarstva infrastrukture i “Jat ervejza” nisu zvanično uputili poziv ni slovenačkoj “Adriji” niti hrvatskom “Kroacija erlajnsu” za regionalno udruživanje aviokompanija na prostoru bivše SFRJ.

Prema rečima Miodraga Miljkovića, državnog sekretara u Ministarstvu, bilo je neformalnih razgovora, nakon dogovora o formiranju zajedničkog železničkog preduzeća, ali vazduhoplovne vlasti sve tri zemlje nemaju nameru da nameću nacionalnim aviokompanijama bilo kakvo partnerstvo. O tome odlučuju avioprevoznici, naravno ukoliko imaju komercijalni interes i tu se priča završava, tvrdi Miljković.

- Sve je to medijski bilo “naduvano” - ističe naš sagovornik.

- Niko nikome ništa ne nameće. Kao Ministarstvo ogradili smo se i od aviolinija između Hrvatske i Srbije. Sve je ostavljeno aviokompanijama da se dogovore ako uopšte imaju interes. Dogovor “Jata” i crnogorskog “Montenegro erlajnsa” je dobar potez jer će aviokompanije racionalnim korišćenjem flote smanjiti troškove.

Ima stručnjaka, koji tvrde da je dogovor “Jata” sa “Montenegrom” trenutno u interesu crnogorskog prevoznika, koji u zimskom periodu baš i nema mnogo posla.

- “Montenegro erlajns” uspešno obnavlja flotu i ima podršku države koja stoji iza njega stvarno, a ne deklarativno kao što je slučaj sa “Jatom” - ističe izvor “Novosti” koji je želeo da ostane anoniman.

- Putnicima iz Beograda više odgovaraju njihovi avioni nego “Jatov” ATR 72, koji saobraća ka Crnoj Gori. Neka bliža saradnja sa srpskom aviokompanijom “Montenegru” i nije u interesu osim dogovora da “Jat” ne spušta cene. Na linijima Beograd - Tivat i Beograd - Podgorica crnogorski prevoznik ima više putnika, a namera je da preuzmu 80 odsto tržišta što je zbog sve manjeg broja aviona u floti “Jata” realno i moguće u naredne tri godine.

U svakom slučaju regionalno udruživanje “Jata” sa kompanijama u bivšoj SFRJ nije ni moguće. “Kroacija erlajns” je sa “Lufthansom” u “Star alijansi” i ne može stupiti u bilo kakav ugovorni odnos sa “Jatom”. “Adrija”, koja razmišlja o zvanično “nepostojećoj” ponudi, samim tim što traži vodeću poziciju ako do saradnje dođe najbolje govori koliko zapravo nisu zainteresovani za taj projekat.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik