Usvojen je zahtev taksista za povećanje cena taksi prevoza za 12 procenata. Taksisti su uputili zahtev Direkciji za javni prevoz za povećanje cena i Uprava za cene se složila sa tim da se cene taksi prevoza mogu povećati.Taksi udruženja su tražila da start košta 140 dinara, umesto sadašnjih 129 dinara, kilometar 55 dinara u prvoj, a 70 dinara u drugoj tarifi, dok bi za sat vremena čekanja građani trebalo da izdvoje 750 dinara. Opravdanja za poskupljenje ima, jer je gorivo poskupelo za više od 50 odsto u odnosu na 13. februar prošle godine, kada je poslednji put menjana cena.
Pomoćnik direktora Direkcije za javni prevoz Aleksandar Djukić kaže da je usvojen zahtev taksista za povećanje cena taski prevoza za 12 procenata.
On kaže da su taksisti uputili zahtev Direkciji za javni prevoz za povećanje cena i dodaje da se Uprava za cene složila sa tim da se cene taksi prevoza mogu povećati.
Taksi udruženja su tražila da start košta 140 dinara, umesto sadašnjih 129 dinara, kilometar 55 dinara u prvoj, a 70 dinara u drugoj tarifi, dok bi za sat vremena čekanja građani trebalo da izdvoje 750 dinara.
"Opravdanja za poskupljenje ima, jer je gorivo poskupelo za više od 50 odsto u odnosu na 13. februar prošle godine, kada je poslednji put menjana cena. Taksi udruženja su podnela zahtev, a mi smo ga prosledili Upravi za cene, koja se saglasila sa povećanjem cene od 12 odsto", rekao je Đukić.
On je objasnio da je Grad usvojio njihov zahtev na osnovu analize cene goriva koja je porasla i naveo da je poslednje poskupljenje taksi prevoza bilo u februaru 2009. godine.
Đukić je podsetio da su uslovi za promenu cena postojali i ranije, ali da trzišne okolnosti nisu dozvoljavale poskupljenje taksi usluga i dodao da taksi udruženja ne moraju da primene novu cenu.
Direktor i vlasnik "Pink" taksija Teodor Gaćeša rekao je da će od 21. juna taksi udruženja prepraviti cenovnike, jer je od poslednjeg poskupljenja, kada je cena litra evrodizela bila 78 dinara, sada 114 dinara.
"Taksisti su podizali kredite da bi uveli Evro 3 i Evro 4 standard, a kako su krediti uglavnom vezani za evro, onda je potpuno opravdano poskupljenje, jer je evro bio 80, a sada je više od 100 dinara", objasnio je Gaćeša.
On je dodao da postoji formula za izračunavanje taksi usluga na osnovu praćenja cene goriva, kursa evra i rasta cena na malo. "Na osnovu toga trebalo bi da se formira cena od 80 dinara za pređeni kilometar, ali to bi bio previliki trošak za Beograđane i zato su se taksi udruženja izjasnila za rast cena od 12 odsto", rekao je Gaćeša.
Vršilac dužnosti predsednika udruženja "Žuti taksi" Veroljub Čubrić smatra da nije neophodno da cene taksi usluga poskupljuju. "Žuti taksi je za postepeno smanjivanje popusta od deset odsto, da se dnevni sa 20 smanji na deset, a noćni sa 30 na 20 odsto. Ako svi podignu cenu usluga, onda ćemo i mi, ali ćemo to učiniti poslednji", rekao je Čubrić.