Ukoliko se, kao što je najavljeno, proda 31 odsto “Telekoma Srbije” kupac će čitavu kompaniju dobiti za, praktično, isti novac koji je Srbija platila za “Telekom Srpske”! Naime, “Telekom Srbije” (koji ima 11,5 miliona korisnika) procenjen je na 2,4 milijarde evra, a 31 odsto iznosio bi 800 miliona evra.Novi vlasnik dobio bi za taj novac i vlasništvo nad “Telekomom Srpske” koji je “Telekom Srbije” pre četiri godine platio 646 miliona, a u međuvremenu uložio još toliko! Kupovina 31 odsto akcija odgovarala bi samo “Dojče Telekomu” koji je već postigao dogovor sa grčkim OTE da mu prepiše 20 odsto svog vlasništva (u zamenu za vlasništvo u grčkom “Telekomu”).
Ukoliko se, kao što je najavljeno, proda 31 odsto “Telekoma Srbije” kupac će čitavu kompaniju dobiti za, praktično, isti novac koji je Srbija platila za “Telekom Srpske”!
Naime, “Telekom Srbije” (koji ima 11,5 miliona korisnika) procenjen je na 2,4 milijarde evra, a 31 odsto iznosio bi 800 miliona evra. Novi vlasnik dobio bi za taj novac i vlasništvo nad “Telekomom Srpske” koji je “Telekom Srbije” pre četiri godine platio 646 miliona, a u međuvremenu uložio još toliko!
Kupovina 31 odsto akcija odgovarala bi samo “Dojče Telekomu” koji je već postigao dogovor sa grčkim OTE da mu prepiše 20 odsto svog vlasništva (u zamenu za vlasništvo u grčkom “Telekomu”). Time bi “Dojče”, praktično, postao većinski vlasnik “Telekoma Srbije” za 800 miliona evra.
- Pre svega, procenjena vrednost “Telekoma” je mnogo manja nego što je njegova prava vrednost - kaže profesor Aleksandra Smiljanić, bivša ministarka telekomunikacija.
- “Telekom” ima oko 3,2 miliona fiksnih linija, u koje je, po mojoj gruboj proceni, uloženo više od tri milijarde evra. U mreže Republike Srpske i Crne Gore je uloženo oko milijardu evra. Pri tome nisam računala mnoge druge Telekomove resurse kao što su brojne centrale po celoj Srbiji, složenu mrežu optičkih kablova koja povezuje ove centrale, softver, integrisane servise...
Teško je odrediti šta je najveća vrednost “Telekoma” - broj korisnika, optička i pristupna mreža...
- Prodaja “Telekoma” je u oblasti telekomunikacija slično kao kad bi prodali celokupnu putnu mrežu Srbije u oblasti saobraćaja - objašnjava Smiljanić.
- Sve komponente “Telekoma” su važne, pristupna fiksna mreža koju čine 3,2 fiksnih linija do korisnika, centrale povezane optičkom mrežom, najprofitabilnija mobilna telefonija sa nekoliko frekventnih opsega, integracija svih servisa u jedinstvenoj mreži, kao i ogromno tržište, prihod i profit koje ova firma ostvaruje.