Predsednik Srbije Boris Tadić obišao je danas radove na Koridoru 11, na deonici Ub - Lajkovac, i izjavio da veruje da će 2014. godine Srbija imati daleko ozbiljniju i razgranatiju drumsku infrastrukturu nego sada. On je kazao da radove na Koridoru 11 treba ubrzati, ali nije želeo da komentariše nerealna obećanja, koja je u više navrata o dinamici radova na toj deonici davao ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.Mrkonjić je tvrdio da će deonica duga 12,6 kilometara, vredna oko 73 miliona evra, biti okončana u novembru 2011, dok izvođači radova navode da im za okončanje posla treba godinu dana.
Predsednik Srbije Boris Tadić obišao je danas radove na Koridoru 11, na deonici Ub - Lajkovac, i izjavio da veruje da će 2014. godine Srbija imati daleko ozbiljniju i razgranatiju drumsku infrastrukturu nego sada.
On je kazao da radove na Koridoru 11 treba ubrzati, ali nije želeo da komentariše nerealna obećanja, koja je u više navrata o dinamici radova na toj deonici davao ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.
Mrkonjić je, naime, tvrdio da će deonica duga 12,6 kilometara, vredna oko 73 miliona evra, biti okončana u novembru 2011, dok izvođači radova navode da im za okončanje posla treba godinu dana.
"Danas imamo dinamiku radova koju nikada nismo imali do sada. Ja sam se ljutio na ministra Mrkonjića zbog davanja rokova, ali to je bio njegov način da ubrza radove", objasnio je Tadić i dodao da je prioritet bio angažovanje domaće građevinske firme za radove na Koridoru 10 i Koridoru 11 i da su radovi na autoputu kroz centralnu Srbiju odlagani iz tog razloga.
"I ovoga puta učinili smo sve da angažujemo domaću operativu, koja je podizala kapacitete gradnje na ovoj deonici i na severnom kraku Koridora 10", rekao je Tadić i konstatovao da je u prošlosti bilo problema zbog usporenog projektovanja i izgradnje autoputeva, ali da je u međuvremenu taj problem rešen.
Mehanizacija sa Koridora 10 seli se na Koridor 11
Tadić je rekaoda bez savremene infrastrukture nema potencijala za ekonomski razvoj centralne Srbije i izrazio očekivanje da će uskoro biti zatvorena finansijska konstrukcija i početi radovi i na sledećoj deonici autoputa ka Čačku.
Tadić je obećao da će "za nekoliko dana" kompletna mehanizacija Preduzeća za puteve "Užice", koja je angažovana na izgradnji severnog kraka Koridora 10, biti prebačena na Koridor 11.
Prema Tadićevim rečima, za izgradnju svake od četiri deonice na potezu od Beograda do Čačka biće potrebno dve do dve i po godine.
Te deonice će, kako očekuje, biti finansirane kombinacijom evropskih kredita i međunarodnih sporazuma kako bi se izbeglo prekomerno zaduživanje i ugrožavanje makroekonomske stabilnosti.
"Neke države su gradile autoputeve javno-privatnim partnerstvom i danas su na ivici bankrotstva. Mi smo se odlučili za drugi model finansiranja, koji ne prenapreže naš finansijski sistem", rekao je Tadić.
Tadić je izrazio nadu da će Koridor 11 biti stavljen na liste evropskih koridora, odnosno da će biti prepoznat njegov značaj za međunarodni saobraćaj, budući da će jedan od njegovih krakova izbiti na granicu sa Crnom Gorom, a drugi kod Višegrada na granicu sa BiH.
Problemi oko ugovora i eksproprijacije
Predsednik Srbije obišao je danas dve tačke na deonici Ub - Lajkovac, na Koridoru 11, dugačku 12,5 kilometara.
Trenutno se, između ostalog, na toj deonici izvode radovi na vijaduktu u selu Nepričava i još pet mostova.
Prema rečima, direktora "Puteva Užice" Milana Bojovića plan je da se radovi na pravcu Ub -Lajkovac završe za godinu dana.
Ovaj deo autoputa od Uba do Lajkovca, gradi konzorcijum domaćih preduzeća, među kojima su najveću "Putevi Užice" i "Planum", a vrednost investicije je osam milijardi i 652 miliona dinara.
Radovi su počeli krajem prošle godine, a, kako navode, izvođači jedan od razloga za kašnjenje bili su problemi oko ugovora i eksproprijacije, koji su u međuvremenu rešeni.
Koridor 11, koji će autoputem povezati Beograd i Čačak, a potom i biti spojen sa Koridorom 10, Crnom Gorom i BiH, podeljen je na četiri deonice Beograd - Obrenovac (dugačku 25 kilometara), Obrenovac - Ub ( dugačku 27 kilometara), Lajkovac - Ljig ( dugačku 25 kilometara) i Ljig - Čačak ( dugačku 50 kilometara).