Mostove u Nepričavi, na 12,5 kilometara dugoj deonici budućeg Koridora 11, od Uba do Lajkovca, „Putevi“ iz Užica izgradiće tehnologijom takozvanog nagurivanja betonskih elemenata. Ovakvi zahvati u Srbiji su do sada primenjeni samo dva puta, ali je nesvakidašnjim načinom gradnje - ponose se Užičani - ostvarena ušteda od čitavih milion evra.Sistemom potiskivanja biće izgrađeno pet mostova: dva dugačka po 450, dva od po 550, te jedan od 300 metara, koji će prelaziti preko pruge Beograd - Bar i magistralnog puta M-4.
Mostove u Nepričavi, na 12,5 kilometara dugoj deonici budućeg Koridora 11, od Uba do Lajkovca, „Putevi“ iz Užica izgradiće tehnologijom takozvanog nagurivanja betonskih elemenata.
Ovakvi zahvati u Srbiji su do sada primenjeni samo dva puta, ali je nesvakidašnjim načinom gradnje - ponose se Užičani - ostvarena ušteda od čitavih milion evra.
Sistemom potiskivanja biće izgrađeno pet mostova: dva dugačka po 450, dva od po 550, te jedan od 300 metara, koji će prelaziti preko pruge Beograd - Bar i magistralnog puta M-4. Na ovoj deonici „Putevi“ trenutno grade šest od ukupno 13 mostova, a ostalih sedam ćuprija - na deonici od Uba do Lajkovca - biće započeto najkasnije za dva meseca. Sve bi trebalo da bude gotovo za oko godinu.
- Pre četiri meseca značajno smo pojačali radove na našem delu ove deonice budućeg Koridora 11, koja je relativno kratka, ali ima veoma veliki broj objekata, naročito mostova - kaže Milan Bojović, generalni direktor užičkih putara.
- Gradnju postupkom potiskivanja, koja se uveliko primenjuje u svetu, osvojili smo pre četiri godine, i imamo tehnologiju, kompletnu opremu i izvanredne inženjere.
Inače, radovi na ovoj deonici Koridora 11, započeti pretprošle godine, u jednom trenutku zapali su u probleme žbog ugovora, eksproprijacije zemljišta i krize u kojoj se našao „Nibens“ - treći partner u konzorcijumu firmi koje grade ovaj deo budućeg autoputa. Na delu koji se nalazi na ubskoj teritoriji, a baš on je bio pripao „Nibensu“, radovi zato nisu bili ni započeti.
- Uz aneks ugovora i odgovarajuće garancije, u narednih sedam dana očekujemo da započnemo radove i na delu trase prema Ubu - najavljuje Bojović.
- Ali radovi su delom kasnili i zbog promene projekata, da bismo novom, ali i znatno jeftinijom tehnologijom napravili mostove koji će dugo da traju. Beogradski „Planum“ zadužen je za takozvane zemljane radove i predstojeće asfaltiranje, a novac koji budemo uložili u gradnju ovog dela autoputa država treba da nam vrati za godinu.
Cena
Gradnja ove deonice budućeg Koridora 11 košta 8,6 milijardi dinara. Država iz budžeta izdvaja 19,5 procenata vrednosti investicije, dok izvođači radova obezbeđuju 80,5 odsto - preko svojih poslovnih banaka.