Zbog Gazele vraća se sistem „par-nepar“ i uvode trajekti

Bez autora
May 24 2010

Rekonstrukcija Gazele bitno će izmeniti funkcionisanje saobraćaja u gradu, a u Sekretarijatu za saobraćaj ne isključuju mogućnost uvođenja „par-nepar“ sistema, u kome je vozilima sa završnim parnim, odnosno neparnim, brojem registracije kretanje gradom dozvoljeno samo određenim danima.Kako će saobraćaj funkcionisati za vreme rekonstrukcije Gazele još nije poznato, jer se ne zna dinamika kojom će se radovi izvoditi. Ipak jedna od mogućnosti je i uvođenje sistema „par-nepar“, koji je u Beogradu postojao osamdesetih godina.

Zbog Gazele vraća se sistem „par-nepar“ i uvode trajektiRekonstrukcija Gazele bitno će izmeniti funkcionisanje saobraćaja u gradu, a u Sekretarijatu za saobraćaj ne isključuju mogućnost uvođenja „par-nepar“ sistema, u kome je vozilima sa završnim parnim, odnosno neparnim, brojem registracije kretanje gradom dozvoljeno samo određenim danima.

- Kako će saobraćaj funkcionisati za vreme rekonstrukcije Gazele još nije poznato, jer se ne zna dinamika kojom će se radovi izvoditi. Ipak, Dragoljub Đakonović, sekretar za saobraćaj, kaže da je jedna od mogućnosti i uvođenje sistema „par-nepar“, koji je u Beogradu postojao osamdesetih godina.

- Taj sistem podrazumeva da se na ulicama u toku dana mogu voziti samo automobili čiji se poslednji registarski broj završava parnom ili neparnom cifrom - kaže Đakonović.

Kako bi se rasteretio saobraćaj, biće uvedena i dva trajekta kojima će se građani prebacivati iz blokova 70 i 70a do Ade Ciganlije i Radničke ulice, a, prema Đakonovićevim rečima, treba računati i na prvu liniju gradske železnice, koja će krenuti od septembra. Inače, za vreme rekonstrukcije mosta sva vozila koja se isključuju sa autoputa iz pravca Niša usmeravaće se u ulice Sarajevska i Gavrila Principa do Brankovog mesta.

- Ukoliko taj pravac bude trpeo velika opterećenja, produžićemo „zeleni talas“, što će ići na uštrb saobraćaja u Nemanjinoj ulici - kaže Đakonović.

Vozila iz Novog Sada i Šida usmeravaće se u ulicu Vladimira Rolovića, Zemunski put, preko Starog savskog mosta, Karađorđevom i dalje Savskom ulicom do uključenja na autoput. Potez od ulice Vase Čarapića do Uzun Mirkove biće dvosmeran. Umesto tramvaja 11 i 13 biće uvedene posebne linije od Bloka 45 do Banovog brda i od depoa „Sava“ do Tašmajdana.

- Autobusi na linijama 18 i 88 i dalje će morati da koriste isti koridorski pravac, bez obzira na zagušenje Gazele, dok će se druge linje izmeštati, skraćivati i produžavati, kao, na primer, linija 87 koja će biti produžena od Čukaričke padine do Ade Ciganlije - kaže Đakonović.

Teretnjaci samo obilaznicom

Kamio „Teretna vozila u tranzitu biće usmeravana na obilaznicu. Teretna vozila koja idu ka Luci „Beograd” moći će da dođu do Hercegovačke ulice, a oni koji žele da se priključe na Železnički integralni transport voziće internim saobraćajnicama ispod Starog savskog mosta i dalje desnim skretanjem u Karađorđevu ulicu“, kaže Đakonović.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik