Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija sprovodi niz edukativnih aktivnosti kako bi unapredilo znanja iz ključnih oblasti trgovinskog poslovanja, a u cilju unapređenja sektora malih i srednjih preduzeća (MSP) u trgovini.Predavanja traju četiri dana, i biće održana u dve grupe u prostorijama Ekonomskog fakulteta, Kamenička 6, Beograd, sa početkom u 10 časova: Prva grupa – 18. i 19. novembar 2013. godine; Druga grupa – 25. i 26. novembar 2013. godine.
Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija sprovodi niz edukativnih aktivnosti kako bi unapredilo znanja iz ključnih oblasti trgovinskog poslovanja, a u cilju unapređenja sektora malih i srednjih preduzeća (MSP) u trgovini.
Predavanja traju četiri dana, i biće održana u dve grupe u prostorijama Ekonomskog fakulteta, Kamenička 6, Beograd, sa početkom u 10 časova:
- Prva grupa – 18. i 19. novembar 2013. godine;
- Druga grupa – 25. i 26. novembar 2013. godine.
Osnovne teme koje će biti obrađene:
- Aktuelni tokovi u savremenoj maloprodaji robe široke potrošnje;
- Ključna područja trgovinskog menadžmenta i marketinga MSP ;
- Upravljanje asortimanom i zalihama u trgovinskom preduzeću;
- Strategije promotivnih aktivnosti MSP iz oblasti trgovine;
- Razvoj dugoročnih odnosa sa potrošačima;
- Strategije razvoja trgovinske marke;
- Internet marketing i elektronska trgovina u MSP iz oblasti trgovine.
Predavanja će održati eminentni profesori Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu: prof. dr. Stipe Lovreta; prof. dr Goran Petković; dr Saša Veljković; dr Dragan Stojković i dr Zoran Bogetić.
Činjenica je da se u razvijenim tržišnim ekonomijama, a sve više i u Srbiji, pokazuje zaostajanje malih i srednjih preduzeća u odnosu na veća trgovinska preduzeća na tržištu. Otuda je zadatak države da putem osmišljene trgovinske politike otkloni strukturalne uzroke inferiornosti malih i srednjih preduzeća na tržištu, dovodeći ih u stanje ravnopravne konkurencije sa velikim preduzećima. Efikasna trgovina mora počivati na postojanju različite veličine, vlasničke strukture, porekla kapitala i različitih formata prodaje.
Orijentacija malih preduzeća na uže tržišne segmente, tzv. tržišne niše, na kojima velika preduzeća ne mogu ili nemaju interesa da posluju, svedoči o doprinosu malih preduzeća razvoju tržišta i potpunijem zadovoljavanju tržišnih potreba. Kako deo ovih tržišnih segmenata čine lokalna tržišta, to mala preduzeća predstavljaju značajan instrument ravnomernijeg regionalnog razvoja. Posebne efekte od razvoja male privrede u trgovini treba tražiti u domenu porasta zapošljavanja.