Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Goran Vesić izjavio je danas da je strateški cilj Vlade Srbije punopravno članstvo u EU, ali da će naša zemlja nastaviti da neguje plodnu političku i ekonomsku saradnju sa tradicionalnim prijateljima, među kojima je i Kina.
Vesić je, u obraćanju na Globalnom forumu održivog transporta u Pekingu, iskazao zahvalnost na izuzetnoj saradnji koju Srbija ima sa Kinom u oblasti infrastrukture, kao i za podršku suverenitetu i teritorijalnom integritetu Srbije.
On je ukazao na to da je međunarodna saradnja naše dve zemlje trenutno na istorijskom nivou, zahvaljujući čeličnom prijateljstvu koje grade predsednik Srbije Aleksandar Vučić i predsednik Kine Si Đinping.
U ovom trenutku, kako je ukazao, Srbija gradi više od 1.000 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, koji se nalaze na važnim regionalnim i evropskim koridorima.
Prema njegovim rečima, neki od najvažnijih projekata realizuju se upravo sa našim kineskim partnerima, poput izgradnje obilaznice oko Beograda, Fruškogorskog koridora, izgradnje deonice Preljina–Požega, kao dela auto-puta Južni Jadran, kojim se ostvaruju veze Srbije i Crne Gore, ali i izgradnja Dunavskog koridora.
Pored toga, zajedno sa našim kineskim partnerima realizuje se i projekat „Čista Srbija”, čija je vrednost 3,5 milijardi evra, a u okviru kojeg će 2,3 miliona ljudi u Srbiji dobiti kanalizaciju, naveo je ministar.
Takođe, on je naglasio da je Vlada Srbije u protekle četiri godine uložila više od 1,5 milijardi evra u rekonstrukciju starih i izgradnju novih železničkih pruga.
U saradnji sa našim kineskim partnerima izgrađena je i rekonstruisana brza pruga Beograd–Novi Sad, za brzine do 200 kilometara na čas, ukupne dužine 75 kilometara. Radovi na izgradnji brze pruge od Novog Sada do Subotice i do granice sa Mađarskom su u toku, odakle će naši mađarski partneri graditi svoj deo pruge do Budimpešte, objasnio je Vesić.
On je dodao da je u planu povezivanje pruge od Niša do Skoplja i dalje ka Solunu, kao i od Niša do granice sa Bugarskom, dok će brza pruga od Beograda do Niša biti dodatno izgrađena, uz pomoć bespovratnih sredstava EU.
Na ovaj način, kako je podvukao, Srbija će biti umrežena sa svim važnim železničkim centrima regiona i Jugoistočne Evrope i na pravi način iskoristiti svoj povoljan geografski položaj.
Prema njegovim rečima, naša zemlja trenutno gradi i rekonstruiše više od 130 kilometara železničkih pruga, do sada je rekonstruisano preko 860 kilometara pruga, a u planu je i izgradnja dodatnih železničkih kapaciteta.
Vesić je u izjavi za novinare nakon Foruma rekao da sve zemlje, bez obzira na stepen njihove razvijenosti, ulažu napore kako bi obezbedile smanjenje emisije štetnih gasova i bolju zaštitu životne sredine.
Takođe, sve zemlje rade i na tome da obezbede što više električnih automobila, što postaje globalni trend, napomenuo je on, ocenivši da je time značajnije to što Srbija unapređuje auto-puteve takvom opremom kako bi bila spremna za promene koje se dešavaju u svetu.
Delegaciju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koju predvodi Vesić, čine državni sekretari Vladimir Džamić i Mihajlo Mišić, pomoćnici ministra Tanja Popović i Ivan Divac, specijalni savetnik Dobrila Ponorac, šefica Kabineta ministra Aleksandra Aćimović i izvršni direktor ,,Infrastrukture železnice Srbije” Milan Novović.