Srpski startapovi na globalnoj sceni – Nindža program otvara vrata Japana i Jugoistočne Azije

Bez autora
Feb 08 2025

Prezentacijama pet najuspešnijih srpskih startap firmi pred domaćim i inostranim investitorima završen je drugi projekat "Nindža".

Podržala ga je japanska agencija za međunarodnu saradnju, a izabrani startapovi će imati priliku da se bore na tržišu jugoistočne Azije i Japana.

Nindže su bile elitni ratnici u srednjovekovnom Japanu. Sada su na redu naši najveštiji preduzetnici da se pod tim nazivom dokažu na najprestižnijim tržištima u Singapuru ili Japanu.

Firma "Relio" traži odgovore na zatvaranje tržišta.

"Mi smo uz pomoć softvera uspeli smo da napravimo uslugu, da može onim biznisima koji su legitimni i legalni, koji su malo teži za banke, da ih razumeju da pruže tu bankarsku uslugu. Dakle što se stvari komlikuju, više će biti takvih biznisa. Tržište će biti veće za nas", rekao je Luka Pejović iz "Relio" a.g.

Japan ima oko devet miliona osoba sa invaliditetom, a ujedno i veliki broj starih osoba pa je to prilika za inovativne servise.

Bojan Martinović, vlasnik sajta Inkluzio, koji je slabovid, kroz svoj primer navodi situacije sa kojima se susreće.

"Kada dođem u banku ne znam na koju stranu treba da se krenem. Vidim da je gužva, a ne znam gde je blagajna, da li treba da uzmem broj. Zaposleni nije svestan da sam ja tu i ja moram više puta da pitam ljude kako bi me doveli do zaposlenog. Uz Inkluzio sistem, ja bih pritisnuo samo jedno dugme na aplikaciji i alarm bi odmah ukazao na moje prisustvo zaposlenom", kazao je Martinović.

Neraskidiva veza Srbije i Japana

Japan želi da bude prisutniji na tržištu regiona, a delegacija privrednika te zemlje posetila je našu zemlju u oktobru.

Ambasador Japana u Srbiji Akira Imamura navodi da je posetio centre za inovacije u Nišu i Novom Sadu.

"Osim impresivnih zgrada i uslova za inovacije koju pruža Srbija moram da kažem da se osnažuje i naučna zajednica kako bi bili još produktivniji, a Japan je prepoznaje. Naši investitori su sve prisutniji u oblasti automatizacije, u automobilskoj industriji, energetici i tehnologijama koje prate klimatske promene", rekao je Imamura.

Naša ambasada u Japanu poručuje da će sprovođenjem programa "Nindža" naša zemlja ubrzati proboj u inovativnoj oblasti i ohrabriti nove inovativne firme.

"Srbija i Japan ulaze u fazu intenziviranja saradnje u oblastima zaintersovanim za investirnje ali i žele veće prisustvo naše biznis zajednice u Japanu. Nova prilika za razmenu će biti izložba Exspo u Osaki ove godine i naravno naš Ekspo 2027 što će biti novi okvir za saradnju", rekla je Aleksandra Kovač ampasador Srbije u Japanu.

Japanci veruju u uspeh naših firmi na globalnom tržištu. Daju ekspertsku i finansijsku pomoć i sve je to okvir dobrih političkih odnosa i stabilnosti, smatra ambasadorka. Osim japanske agencije Džajka ovaj program su organizovali i naš ICT hab i inicijativa Digitalna Srbija.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik