Na predlog Ministarstva saobraćaja i pomorstva, Vlada je na sjednici od 21. jula usvojila Master plan razvoja aerodroma do 2030. godine. Planom se definiše strategija infrastrukturnog razvoja aerodroma Podgorica i Tivat za period od 2011. do 2030. godine, sa ciljem unapređenja kapaciteta i kvaliteta usluge u odnosu na prognozirani saobracaj. Dokument obezbjeđuje smjernice razvoja u dvije faze, prva do 2017. godine i druga do 2030. godine. U prvoj fazi, uz uslov da budu ostvarene predviđene saobraćajne prognoze, biće potrebno obezbijediti od 65 do 70 miliona eura. Za kratkoročno definisane projekte aerodroma Podgorica potrebno je obezbijediti 39.956.700 eura a za dugoročne, 47.860.325. eura, odnosno ukupno 87.817.025 eura. Za Aerodrom Tivat, za razvojne projekte iz prve faze (do 2017. godine) treba obezbijediti sredstva u iznosu od 22.635.836 eura, dok za razvojne projekte iz druge faze (do 2030. godine) treba obezbijediti sredstva u iznosu od 53.416.050 eura, ukupno 76.051.886.
Na predlog Ministarstva saobraćaja i pomorstva, Vlada je na sjednici od 21. jula usvojila Master plan razvoja aerodroma do 2030. godine.
Planom se definiše strategija infrastrukturnog razvoja aerodroma Podgorica i Tivat za period od 2011. do 2030. godine, sa ciljem unapređenja kapaciteta i kvaliteta usluge u odnosu na prognozirani saobracaj.
Objašnjeno je da dokument obezbjeđuje smjernice razvoja u dvije faze, prva do 2017. godine i druga do 2030. godine.
U prvoj fazi, uz uslov da budu ostvarene predviđene saobraćajne prognoze, biće potrebno obezbijediti od 65 do 70 miliona eura. Za kratkoročno definisane projekte aerodroma Podgorica potrebno je obezbijediti 39.956.700 eura a za dugoročne, 47.860.325. eura, odnosno ukupno 87.817.025 eura.
Za Aerodrom Tivat, za razvojne projekte iz prve faze (do 2017. godine) treba obezbijediti sredstva u iznosu od 22.635.836 eura, dok za razvojne projekte iz druge faze (do 2030. godine) treba obezbijediti sredstva u iznosu od 53.416.050 eura, ukupno 76.051.886.
Plan podrazumjeva realizaciju niza razvojnih projekata koji se tiču produžetka poletno-slijetne staze na oba aerodroma, povećanje prostora putničkih terminala, širenja paltformi, obezbjeđivanje novih parking pozicija..
Dokument je pripremila konsultantska kompanija Halcrow Group Limited, na zahtjev Evropske investicione banke kao finansijera projekta. Taj dokument utvrđuje dugoročno i sistemsko upravljanje razvojem aerodromskih kapaciteta, koje će obezbijediti sigurno, efikasano, ekonomično i na ekološkim standardima zasnovano odvijanje vazdusnog saobracaja u Crnoj Gori.
Plan se zasniva na standardima usvojenim od strane Međunarodne organizacije za civilno vazduhoplovstvo (ICAO), Standardima i preporučenim praksama (SARPS) i pravilima Konvencije o civilnom vazduhoplovstvu (Čikaška konvencija,1944).