Ako je suditi po najavi ministra Milutina Mrkonjića da će do 1. maja naredne godine vozila krstariti u šest traka kompletnim severnim krakom drumskog Koridora 10, austrijska “Alpina” dobila je, po ko zna koji put, novi rok da završi most kod Beške.Naime, domaći konzorcijum, koji je u utorak započeo izgradnju leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada (87 kilometara) sa “ipsilon krakom” od Subotice ka Kelebiji (24 kilometra), ima 270 dana da okonča ugovoreni posao - januar 2011. Znači, Austrijanci će Dunav premostiti umesto u oktobru ove tek u maju naredne godine, do kada bi trebalo da bude završena i obilaznica oko Novog Sada.
Ako je suditi po najavi ministra Milutina Mrkonjića da će do 1. maja naredne godine vozila krstariti u šest traka kompletnim severnim krakom drumskog Koridora 10, austrijska “Alpina” dobila je, po ko zna koji put, novi rok da završi most kod Beške.
Naime, domaći konzorcijum, koji je u utorak započeo izgradnju leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada (87 kilometara) sa “ipsilon krakom” od Subotice ka Kelebiji (24 kilometra), ima 270 dana da okonča ugovoreni posao - januar 2011.
Znači, Austrijanci će Dunav premostiti umesto u oktobru ove tek u maju naredne godine, do kada bi trebalo da bude završena i obilaznica oko Novog Sada. Vojvodina će tek tada biti pokrivena punim profilom autoputa, a obećanje je glasilo - kraj ove godine.
Reporteri “Novosti” su dan nakon potpisivanja ugovora između Vlade Srbije i domaćeg konzorcijuma, koji predvodi PZP “Beograd”, proverili šta se dešava na terenu i zaista gradilišta su na severu Koridora 10 zaživela.
Naravno, prvo se rade pripremni radovi, a kako posao bude odmicao na pripremi terena radovi će se zahuktati uvođenjem nove mehanizacije i radnika. Izvođači očekuju da će za mesec dana “tutnjati mašine” na svih 111 kilometara. Inače, prema ugovoru posao je vredan 9,97 milijardi dinara, a obaveze prema izvođačima država će izmiriti iz budžeta u 30 mesečnih rata.
Na drumskom Koridoru 10 ostalo je da se kompletira gotovo još 300 kilometara. Uz severni krak treba da se završi i obilaznica oko Beograda na delu od Batajnice do Dobanovaca u dužini od deset kilometara i od Orlovače do Bubanj potoka - 12,8 kilometara. Takođe, od Proseka do Dimitrovgrada nedostaje novih 86,3 kilometara punog profila autoputa, a od Leskovca do makedonske granice 74,1 kilometar.
Plan Vlade je da šest traka kroz Srbiju na glavnom putnom pravcu budu završeno do 1. maja 2012. godine. Novac (1,1 milijarda evra obezbeđeno je iz kredita Svetske i evropskih banaka i kako tvrdi ministar Mrkonjić, izgovora za kašnjenje više nema. Projektna dokumentacija za sve deonice biće završena do 1. juna, što će “Puteve Srbije” koštati oko četiri milijarde dinara, a tri milijarde biće izdvojeno ove godine za eksproprijaciju.
Završeno
U poslednjih deset godina na drumskom Koridoru 10 izgrađeno je 136,92 kilometra puta. Leva traka autoputa od Beške do Beograda u dužini od 33 kilometra puštena je u saobraćaj 2004, a od Novog Sada do Beške u dužini od 19,22 kilometra 2006. godine. Deonica Pečenjevce-Grabovnica u dužini od 22,5 kilometara završena je 2005, a godinu dana kasnije i 14 kilometara od Komrena do Proseka.
U 2008. puštena je u saobraćaj obilaznica oko Beograda na delu od Ostružnice do Orlovače u dužini od 7,7 kilometara.
Lane je završen poluatoput na delu od Levosoja do makedonske granice od 20,5 kilometara, kao i dve deonice od po deset kilometara leve trake na severnom kraku Koridora 10.