Posle izgradnje pruge od Novog Sada do Subotice, u planu je modernizacija železnice i u Banatu.
Najavljeno je da će se ubrzati trasa od Beograda do Šida, i da će biti rekonstruisana deonica od Vrbasa do Sombora.
Brzinom do 200 kilometara na sat vozovi od Beograda do Novog Sada idu od marta 2022., a krajem ove godine trebalo bi da produže i do Subotice. U planu je da sličnom brzinom saobraćaju i između Beograda i Šida, a do 120 kilometara na čas banatskom trasom. Ti radovi, kako najavljuje resorni ministar, trajali bi dve i po godine.
"Pruga od Pančeva do Subotice dužine je skoro 200 kilometara i obuhvata i Zrenjanin i Kikindu i Novo Miloševo. Sa odvajanjem prema Rumuniji biće duga oko 220 kilometara", kaže ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Pruga Vrbas-Sombor puštena je u saobraćaj još 1906. Pre šest decenija rekonstruisano je 35 kilometara trase, a ostatak pre 35 godina.
Pre dve i po godine obustavljen je putnički železnički saobraćaj kroz Vrbas. Do pre godinu dana, od Vrbasa do Sombora išli su samo teretni vozovi. Taj deo pruge nije ni elektrificiran pa su vagone vukle dizel lokomotive.
Za smer ka Somboru biće korišćena dosadašnja vrbaska železnička stanica.
"Osim što će biti na 15 minuta od Novog Sada i 50 od Beograda, Vrbas će imati dve železničke stanice. Dobiće i brzu saobraćajnicu sa 'smajlijem', tako da nijedan grad u Vojvodini neće biti tako infrastrukturno povezan. Auto-put se već podrazumeva", navodi Vesić.
Nova Železnička stanica u Vrbasu, na pruzi ka Subotici, biće zajednička i za Rumenku, Mali Iđoš i Lovćenac.