Direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić potpisao je 19. i 20. oktobra Protokol o saradnji s ministrom unutarnjih poslova Sarajevskog kantona Muhamedom Budimlićem i s ministrom unutarnjih poslova Zeničko-dobojskog kantona Rifatom Delićem, priopćeno je iz JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar. Prema Protokolu će u iduća dva mjeseca pripadnici navedenih ministarstava intenzivirat će ophodnje autocestom sa svrhom sprječavanja oštećenja zaštitne ograde, stopiranja pješaka, zaustavljanja autobusa da prime putnike na autocesti, te priključenja kanalizacije iz domaćinstava u neposrednoj blizini autoceste u kanal za odvodnju oborinskih voda s kosina i nasipa. Razlozi za pojačanu kontrolu su prvenstveno svakodnevna krađa i oštećenje ograda jer se ta kaznena djela u većini slučajeva ponavljaju nekoliko sati ili dana nakon saniranja štete, čime se ugrožava sigurnost učesnika u saobraćaju. Kretanje pješaka po autocesti je zakonski zabranjeno i kažnjivo. Na mjestima na kojima je oštećena zaštitna žičana ograda dolazi do ulaska životinja na autocestu što posredno izaziva dodatne štete i utječe na sigurnost odvijanja saobraćaja na autocesti.
Direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić potpisao je 19. i 20. oktobra Protokol o saradnji s ministrom unutarnjih poslova Sarajevskog kantona Muhamedom Budimlićem i s ministrom unutarnjih poslova Zeničko-dobojskog kantona Rifatom Delićem, priopćeno je iz JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar.
Prema Protokolu će u iduća dva mjeseca pripadnici navedenih ministarstava intenzivirat će ophodnje autocestom sa svrhom sprječavanja oštećenja zaštitne ograde, stopiranja pješaka, zaustavljanja autobusa da prime putnike na autocesti, te priključenja kanalizacije iz domaćinstava u neposrednoj blizini autoceste u kanal za odvodnju oborinskih voda s kosina i nasipa.
Kako se navodi u priopćenju, razlozi za pojačanu kontrolu su prvenstveno svakodnevna krađa i oštećenje ograda jer se ta kaznena djela u većini slučajeva ponavljaju nekoliko sati ili dana nakon saniranja štete, čime se ugrožava sigurnost učesnika u saobraćaju.
Kretanje pješaka po autocesti je zakonski zabranjeno i kažnjivo. Na mjestima na kojima je oštećena zaštitna žičana ograda dolazi do ulaska životinja na autocestu što posredno izaziva dodatne štete i utječe na sigurnost odvijanja saobraćaja na autocesti.
Zabilježeno je više saobraćajnih nesreća u kojima je došlo do udara vozila u životinje, a kanalizacija koja teče kanalom je potencijalni izvor zaraze i ugrožavanja zdravlja, najviše stanovništa koje živi u blizini autoceste, ali i učesnika u saobraćaju.
U priopćenju se ističe kako se uz ugrožavanje sigurnosti prometa, krađom i oštećenjem ograda pričinjava velika materijalna šteta.
Tako je u februaru zabilježena krađa 300 metara elastične odbojne ograde u vrijednosti 11 600 maraka, a u nekoliko slučajeva je zabilježena krađa ukupno 250 metara žičane ograde zajedno sa stubovima, za čije je saniranje u 2011. godini potrošeno 5 500 maraka.
Naselja u kojima je najviše oštećenja ograda su zona petlje Kakanj, Smoline kuće, blizina TE Kakanj, Donje Moštre, Bijele Vode, Kula Banjer, Ljubinići, Podlugovi, Kadarići, Gornja Luka, Donja Luka, Ribarići, Malešići i Svrake.
Mjesta u kojima su mještani priključili kanalizaciju na kanale za odvodnju oborinskih voda su Smoline kuće i Papratnica u općini Kakanj, Muhašinovići, Topuzovo Polje i Čekrčići u općini Visoko, te Ljubinići, Kadarići i Malešići u općini Ilijaš, navodi se u priopćenju.