Železnice Srbije potrošile su 112 miliona dinara da bi remontovale 20 kilometara pruge, ali to nije bilo dovoljno da vozovi idu brže od 50 kilometara na sat. Istina, bilo je dovoljno, ali samo nekoliko meseci posle završenih radova, jer je dobar kvalitet radova izostao. Loše izvedeni radovi na delu pruge Beograd–Bar, od Bele Reke do Velikog Borka u blizini Barajeva, državno preduzeće sa dodatnim troškovima koštali više od 200 miliona dinara. To ipak nije dovoljan razlog za poslovodstvo i policiju da ispitaju šta se dešavalo. Posebno ako se zna da je Unutrašnja kontrola javnog preduzeća utvrdila da je Železnicama u radovima na toj deonici pruge 2008. godine naneta šteta od oko 90 miliona dinara. Šteta je nastala jer je pruga zbog radova zatvarana 24 sata umesto, kako je planirano, šest sati u toku dana i zato što je mehanizacija javnog preduzeća odradila posao koji je trebalo da obavi izabrani izvođač radova.
Železnice Srbije potrošile su 112 miliona dinara da bi remontovale 20 kilometara pruge, ali to nije bilo dovoljno da vozovi idu brže od 50 kilometara na sat.
Istina, bilo je dovoljno, ali samo nekoliko meseci posle završenih radova, jer je dobar kvalitet radova izostao, piše Blic.
Loše izvedeni radovi na delu pruge Beograd–Bar, od Bele Reke do Velikog Borka u blizini Barajeva, državno preduzeće sa dodatnim troškovima koštali više od 200 miliona dinara.
To ipak nije dovoljan razlog za poslovodstvo i policiju da ispitaju šta se dešavalo.
Posebno ako se zna da je Unutrašnja kontrola javnog preduzeća utvrdila da je Železnicama u radovima na toj deonici pruge 2008. godine naneta šteta od oko 90 miliona dinara. Šteta je nastala jer je pruga zbog radova zatvarana 24 sata umesto, kako je planirano, šest sati u toku dana i zato što je mehanizacija javnog preduzeća odradila posao koji je trebalo da obavi izabrani izvođač radova.
Užički mašinovođa Vidosav Radojević kaže da je cela pruga Beograd–Bar u užasnom stanju, ali da je remont dela pruge od Velikog Borka do Bele Reke dokaz šta se radi u Železnicama.
Na ovom delu pruge projektovana brzina bila je 85 kilometara na sat, tako je bilo do 1985. godine, kada je smanjena na 50-60 kilometara.
"Sećam se kad je taj deo pruge remontovan. Ne znam koja privatna firma je dobila posao, ali znam da su ga obavile železničke mašine. Posle remonta brzina je podignuta na 85 kilometara na sat, ali to je trajalo samo nekoliko meseci, kada je sve vraćeno na staro. Radovi u suštini nisu doneli nikakav napredak, pare su džabe bačene i za to bi trebalo neko da odgovara", priča mašinovođa.On podseća da je sličan remont urađen na deonici barske pruge između Valjeva i Lajkovca 2003. godine, koja je bila veoma problematična zbog klizišta, podzemnih voda.
„Sve je to popravljeno, postavljen je novi tucanik, šine i pragovi, tako da sada od Valjeva do Vreoca vozovi mogu da dostignu za Srbiju magičnu brzinu od 100 kilometara na sat. Pre remonta brzina je bila 30-50 kilometara na sat. Ali sve je ispalo kako treba jer je te radove kontrolisala neka evropska banka koja je i dala kredit“, kaže Radojević.
Da niko nije vodio računa šta se radi prilikom remonta pruge Veliki Borak – Bela Reka, govori još jedan interesantan detalj. Užički mašinovođa kaže da je u blizini Barajeva napravljeno stajalište ili peron na otvorenoj pruzi.
"Stajalište ima 1.200 metara, to su oni betonski blokovi, a urađeno je i osvetljenje. Na tom stajalištu, nazvanom Barajevo-centar, godinu dana stajali su i brzi i poslovni vozovi iako je to zabranjeno. Koliko se sećam, tada su u Barajevu bili neki izbori, pa je nekome očigledno peron dobrodošao u prikupljanju glasova. Posle smene Milanka Šarančića novo rukovodstvo je ukinulo stajanje poslovnih i brzih vozova i sada tu stane poneki lokalac, pokupi po dva, tri putnika. Onih 1.200 metara zvrji prazno, kao neki aerodrom u bespuću", priča u čudu Vidojević.