Na oglas za izbor konsultanta za autoput Bar-Boljare stiglo je 14 ponuda, a pobjednik će biti proglašen do kraja godine. U ministarstvu trenutno prave tzv. shortlistu sa šest najboljih kandidata, koju treba da aminuje Evropska investiciona banka EIB. Vlada će potom zajedno izabrati konsultanta, zaduženog za reviziju postojeće dokumentacije, izradu tehničke studije i elaborata procjene uticaja na životnu sredinu za kompletan autoput. Sredinom decembra se očekuje odobravanje granta za finansiranje izrade studije i elaborata. Od budućeg konsultanta se očekuje da završi posao do maja naredne godine, kad bi se raspisao novi tender po ubrzanoj proceduri. Iz ministarstva su podvukli da ne odustaju od punog profila autoputa, dok u EIB-u smatraju da je projekat najlakše pojeftiniti svođenjem na tri trake...
Na oglas za izbor konsultanta za autoput Bar-Boljare stiglo je 14 ponuda, a pobjednik će biti proglašen do kraja godine, saopšteno je Danu iz Ministarstva saobraćaja i pomorstva. U ministarstvu trenutno prave tzv. shortlistu sa šest najboljih kandidata, koju treba da aminuje Evropska investiciona banka EIB.
Vlada će potom zajedno izabrati konsultanta, zaduženog za reviziju postojeće dokumentacije, izradu tehničke studije i elaborata procjene uticaja na životnu sredinu za kompletan autoput.
Sredinom decembra se očekuje odobravanje granta za finansiranje izrade studije i elaborata.
Od budućeg konsultanta se očekuje da završi posao do maja naredne godine, kad bi se raspisao novi tender po ubrzanoj proceduri.
Iz ministarstva su podvukli da ne odustaju od punog profila autoputa, dok u EIB-u smatraju da je projekat najlakše pojeftiniti svođenjem na tri trake.
Tender za izbor graditelja autoputa do granice sa Srbijom raspisan je 15. oktobra 2008, a tačno godinu kasnije je u Gornjim Mrkama svečano obilježen početak radova, uz prisustvo tri premijera.
Međutim, prvorangirani hrvatski Konstruktor konzorcijum nije uspio da obezbjedi neophodne bankarske garancije. Istu sudbinu doživio je i drugorangirani grčko-izraelski konzorcnjum Aktor-Šikun grup, nakon čega se o realizaciji najskupljeg infrastrukturnog projekta u istoriji Crne Gore pregovaralo sa kineskim kompanijama.
Njihova ponuda je odbijena jer se nije bazirala na principu privatnojavnog partnerstva, koji je konsultantska kuća "Louis Berger" preporučila kao jedini održivi model gradnje autoputa.