BH Konzorcij u ponedeljak počinje radove na LOT-u 3

Bez autora
Oct 14 2010

U ponedjeljak, 18. oktobra 2010. godine, BH Konzorcij koji čine kompanije Euroasvalt, ŽGP, Hidrogradnja i GP put započeće radove na LOT-u 3, poddeonici Gorica – Drivuša, deonici autoputa Kakanj-Drivuša, na trasi Koridora Vc. Danas je potpisan i Ugovor za nadzor, koji će na LOT-u 3 vršiti kompanija “Inocsa” iz Španije u saradnji s lokalnim partnerima. U petak, 15. oktobra 2010. godine, biće upriličeno zvanično uvođenje u posed izvodača radova, BH Konzorcija (Euroasvalt, ŽGP, Hidrogradnja i GP put), čime se stiču uslovi da izvodači s mašinama, početkom naredne sedmice, uđu na gradilište i započnu radove. Vrednost ugovora je 24 miliona eura. Paralelno s ovim aktivnostima u toku je evaluacija pretkvalifikacija za deonicu Kravice- Bijača, te evaluacija poziva za izražavanje interesa za nadzor na dionici Bijaca – Zvirovici. Od najavljenih aktivnosti, 26. oktobra 2010. godine biće otvorena pretkvalifikaciona dokumentacija za deonicu Kravice – Zvirovići. Uporedo se priprema pretkvalifikaciona dokumentacija za dionicu Vlakovo - Suhodol koja bi trebala biti objavljena za 20 dana...

BH Konzorcij u ponedeljak počinje radove na LOT-u 3U ponedjeljak, 18. oktobra 2010. godine, BH Konzorcij koji čine kompanije Euroasvalt, ŽGP, Hidrogradnja i GP put započeće radove na LOT-u 3, poddeonici Gorica – Drivuša, deonici autoputa Kakanj-Drivuša, na trasi Koridora Vc.

Danas je potpisan i Ugovor za nadzor, koji će na LOT-u 3 vršiti kompanija “Inocsa” iz Španije u saradnji s lokalnim partnerima. 

U petak, 15. oktobra 2010. godine, biće upriličeno zvanično uvođenje u posed izvodača radova, BH Konzorcija (Euroasvalt, ŽGP, Hidrogradnja i GP put), čime se stiču uslovi da izvodači s mašinama, početkom naredne sedmice, uđu na gradilište i započnu radove. Vrednost ugovora je 24 miliona eura.

Paralelno s ovim aktivnostima u toku je evaluacija pretkvalifikacija za deonicu Kravice- Bijača, te evaluacija poziva za izražavanje interesa za nadzor na dionici Bijaca – Zvirovici.  Od najavljenih aktivnosti, 26. oktobra 2010. godine biće otvorena pretkvalifikaciona dokumentacija za deonicu Kravice – Zvirovići.

Uporedo se priprema pretkvalifikaciona dokumentacija za dionicu Vlakovo - Suhodol koja bi trebala biti objavljena za 20 dana. Pomenute dionice se finasiraju iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

U sredu, 20. oktobra 2010. Godine, stiču se uslovi za potpisivanje ugovora sa BH Konzorcijem koji čine “IPSA Institut” i “DIVEL Sarajevo”, za izradu  glavnog projekta brze ceste Lašva-Donji Vakuf, na dionici od Lašve do Nević polja u dužini 23,66 km, a tačan datum potpisivanja ugovora će odrediti Ministarstvo saobraćaja i komunikacija FBiH.

Povodom objavljenog tendera za izradu glavnog projekta za deonicu Tarčin-Konjic dužine 21,7 km., objavljenog juče, Erdelj Trhulj je izjavio da se radi o projektu  koji predstavlja  jednu od najzahtevnijih deonica na Koridoru Vc. Projekt predviđa svega 3 km trase, a sve ostalo su objekti. Tačnije, dionica ima 13 tunela i 15 vijadukata,  od kojih je najduži tunel “Ivan” 3.180 m, uz čitav niz drugih tunela dužine od 1.500 m, 1.200 m, 800 m uz koje će se graditi veliki broj vijadukata.

Malo je deonica u Evropi koje imaju gotovo 80 posto učešća objekata kao što je slučaj s deonicom Tarčin-Konjic, a ista će biti veoma skupa za izgradnju.

Prema financijskoj projekciji do 2015. Godine “JP Autoceste FBiH” će imati višak prihoda koje će osigurati mogućnost novog kreditnog zaduženja od 300 do 400 miliona eura, a njihova raspojela ostaje na strateškoj odluci Vlade FBiH.

Vlada FBiH  moraće da se  opredeli da li će sredstva koja su na raposlaganju “JP-u Autoceste FBiH” za nova zaduživanja, usmeriti za investiranje deonice Tarčin-Konjic u potpunosti  ili izgradnju manjih deonica kao što su Počitelj - Mostar Jug i Donja Gračanica - Nemila, koji ima veliki promet i upola je jeftinija.

Takođe, direkcija će, nakon potvrde informacije da su stečeni svi potrebni uslovi, tražiti kredit za izgradnju deonice Počitelj-Mostar, za koju je glavni projekat radilo Ministarstvo saobraćaja i komunikacija BiH. Direkcija je u proteklom periodu intenzivno radila na rešavanju varijantnih rešenja oko Počitelja.

Pre mesec dana zapošnjeno je šest novih inženjera od kojih su tri projektanta. Urađeno je pet varijanti bliskih rešenja za Mostar-Počitelj, pa je Ministarstvu prostornog uređenja FBiH predloženo da sazovu stručni sastanak nadležnih institucija kako bi se izvršilo razmatranje urađenih varijanti i vrednovanje istih softverskim putem. Nakon odabira najbolje varijante rešenje bi moglo izaći u javnost i pred Parlament BiH.

To je velika pomoć od strane Direkcije celoj FBiH, Parlamentu i Ministarstvu prostornog uređenja FBiH, posebno iz razloga jer je urađeno vlastitim snagama. To je ujedno potvrda da domaći inženjeri mogu da se suoče s najzahtevnijim izazovima i ponude kvalitetnija rešenja od najrenomiranijih kuća koje imaju velika iskustva u projektovanju.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik