BiH bez autoceste na koridoru Vc u idućih deset godina

Bez autora
Oct 06 2011

Nastavi li se autocesta na dijelu međunarodnog koridora V c koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu graditi na dosadašnji način, ona neće biti dovršena ni u idućih deset godina, iako je planirani rok za to bio kraj 2017. godine. Tijekom rasprave o problemima u gradnji autoceste kroz BiH, kojom bi trebale biti povezani Budimpešta i Ploče, a u Sarajevu ju je organiziralo povjerenstvo za promet i komunikacije zastupničkog doma parlamenta BiH, zaključeno je kako se čak ni dionice za koje su osigurana sredstva ne grade planiranom dinamikom. Država pri tom trpi dodatnu štetu jer mora plaćati zatezne kamate na odobrene a neiskorištene kredite. Najmanji je problem financiranje. Sredstva nisu upitna, no problem je to što se ne koriste, a plaćaju se zatezne kamate. Samo na ime zateznih kamata državni proračun zbog sporosti u gradnji autoceste već je oštećen za gotovo milijun i pol eura. Kroz različite kreditne aranžmane BiH sada ima na raspolaganju 373 milijuna eura za gradnju najvažnije državne autoceste, a iskoristila je tek 79 milijuna.

BiH bez autoceste na koridoru Vc u idućih deset godinaNastavi li se autocesta na dijelu međunarodnog koridora V c koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu graditi na dosadašnji način, ona neće biti dovršena ni u idućih deset godina, iako je planirani rok za to bio kraj 2017. godine, prenose u četvrtak bosanskohercegovački mediji.

Tijekom rasprave o problemima u gradnji autoceste kroz BiH, kojom bi trebale biti povezani Budimpešta i Ploče, a u Sarajevu ju je organiziralo povjerenstvo za promet i komunikacije zastupničkog doma parlamenta BiH, zaključeno je kako se čak ni dionice za koje su osigurana sredstva ne grade planiranom dinamikom. Država pri tom trpi dodatnu štetu jer mora plaćati zatezne kamate na odobrene a neiskorištene kredite.

"Najmanji je problem financiranje. Sredstva nisu upitna, no problem je to što ih ne koristimo a plaćamo zatezne kamate. Ako je to opravdano, recite da nastavimo", kazao je tijekom rasprave ministar financija BiH Dragan Vrankić.

Rekao je kako je samo na ime zateznih kamata državni proračun zbog sporosti u gradnji autoceste već oštećen za gotovo milijun i pol eura.

Kroz različite kreditne aranžmane BiH sada ima na raspolaganju 373 milijuna eura za gradnju najvažnije državne autoceste, a iskoristila je tek 79 milijuna.

Autocesta na koridoru V c kroz BiH, prema postojećim projektima, trebala bi prolaziti u duljini od oko 330 kilometara od Svilaja na sjeveru do Bijače na jugu.

Do sada osigurani krediti dostatni su za gradnju nešto više od 110 kilometara.

Izgrađeno je nepunih 40 kilometara i to na najmanje zahtjevnoj dionici između Sarajeva i Zenice.

Izvedbu radova prati iznimna sporost, pa je ravnateljstvo za ceste Federacije BiH, po rječima njezina ravnatelja Ensada Karića, za ovu godinu planirala gradnju tek oko dvadeset kilometara suvremene prometnice na koridoru V c, a za 2012. godinu 35 kilometara.

Karić tvrdi da radove usporavaju brojni problemi, a među najvećima je složeni postupak eksproprijacije zemljišta, pa se kao logično rješenje nameće donošenje potpuno novog zakona koji bi regulirao to područje.

Zbog toga je stvoren pravi kaos pri gradnji sarajevske zaobilaznice duge tek nekoliko kilometara. Nepuna četiri kilometra prometnice, koja bi trebala rasteretiti popuno zagušeni zapadni prilaz Sarajevu, grade se gotovo već deset godina i za sada nema naznaka kada bi trebala biti dovršena, jer je radove izvodio slovenski SCT koji je u dobio novac a u međuvremenu je bankrotirao.

Dodatni problem su zatjevi za novim izmjenama trase autoceste kroz Hercegovinu kod Počitelja te zapadno od Mostara.

Lokalne su zajednice inzistirale da se već utvrđene trase izmjeste, a sadašnji ministar prometa BiH Rudo Vidović drži kako je to čudno s obzirom da se u pripremama za gradnju pozorno razmatralo čak dvanaest alternativa.

"I sada i nakon svega ne valja ni ta odabrana dionica. Doista ne znam čemu nova istraživanja", kazao je Vidović.

Njegov prethodnik na toj dužnosti Božo Ljubić tvrdi kako su ovakvi slučajevi očiti dokaz političkih opstrukcija pri gradnji koridora V c.

"U politiku (gradnje) umiješala se parapolitika", ustvrdio je Ljubić.

On je upozorio kako se isljučivo iz političkih razloga sada pokušava već utvrđenu trasu koridora kroz Hercegovinu sa zapadne prebaciti na istočnu obalu Neretve.

Nastavi li se s time, projekt gradnje i dalje će biti blokiran a BiH će nastaviti vlasititim novcem plaćati cijenu unutarnjih političkih sukobljavanja, ocijenio je Ljubić.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik