Prvi međunarodni teretni voz "Cargo 10" biće promovisan u ponedeljak, 4. oktobra 2010. godine, u 12.00 sati, u železničkoj stanici Batajnica. Reč je o maršrutnom vozu od 32 teretna vagona kojima će iz Paraćina za Sežanu biti prevoženi briketi drveta, namenjeni italijanskom tržištu. Svake nedelje saobraćaće po jedan voz na ovoj relaciji, a godišnjim ugovorom predviđen je prevoz 50 hiljada tona ove robe. Teretna kompozicija prelaziće će rastojanje od Paraćina do Sežane za dvadeset sati, što je desetak sati kraće nego do sada. Ovo je, zapravo i prvi posao koji je obezbeđen zahvaljujući zajedničkoj ponudi, konkurentnim cenama i vremenu isporuke železnica Srbije, Hrvatske i Slovenije, jer je do sada ova roba prevožena iz Paraćina do Sežane kamionima. U okviru aktivnosti na osnivanju zajedničkog preduzeća, železnice Srbije, Hrvatske i Slovenije predvidele su da će procedure zadržavanja vozova na granicama biti znatno pojednostavljene i skraćene, u saradnji sa drugim nadležnim državnim organima.
Prvi međunarodni teretni voz "Cargo 10" biće promovisan u ponedeljak, 4. oktobra 2010. godine, u 12.00 sati, u železničkoj stanici Batajnica.
Reč je o maršrutnom vozu od 32 teretna vagona kojima će iz Paraćina za Sežanu biti prevoženi briketi drveta, namenjeni italijanskom tržištu. Svake nedelje saobraćaće po jedan voz na ovoj relaciji, a godišnjim ugovorom predviđen je prevoz 50 hiljada tona ove robe.
Teretna kompozicija prelaziće će rastojanje od Paraćina do Sežane za dvadeset sati, što je desetak sati kraće nego do sada.
Ovo je, zapravo i prvi posao koji je obezbeđen zahvaljujući zajedničkoj ponudi, konkurentnim cenama i vremenu isporuke železnica Srbije, Hrvatske i Slovenije, jer je do sada ova roba prevožena iz Paraćina do Sežane kamionima.
U okviru aktivnosti na osnivanju zajedničkog preduzeća, železnice Srbije, Hrvatske i Slovenije predvidele su da će procedure zadržavanja vozova na granicama biti znatno pojednostavljene i skraćene, u saradnji sa drugim nadležnim državnim organima.
Cilj nove kompanije jeste da se jedan broj vozova s Koridora 4 preusmeri na Koridor 10, ali i da se znatne količine robe koja se prevozi drumskim koridorom 10, preusmere na železnički prevoz.
Nova zajednička kompanija obezbediće klijentima maksimalno skraćivanje svih formalnosti u vezi s prevozom robe.
Pre svega, to se odnosi na skraćivanje graničnih i carinskih procedura i kraće zadržavanje teretnih vozova na granicama, ali i na mogućnost da sve administrativne formalnosti, bilo da je reč o izvozu, uvozu ili tranzitu, obavljaju na jednom mestu.