Predsednica Vlade Republike Srbije i predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvovali su juče ceremoniji otvaranja poslednje deonice na obilaznici oko Beograda, od tunela Straževica do petlje Bubanj potok.
Vučić se prethodno sa predstavnicima medijima, potpredsednikom Vlade i ministrom finansija Sinišom Malim, ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goranom Vesićem, gradonačelnikom Beograda Aleksandrom Šapićem, ambasadorkom Kine Čen Bo, predstavnicima „Puteva Srbije”, „Koridora Srbije” i izvođača radova provozao autobusom na pomenutoj deonici, čija je dužina 9,74 kilometra.
Predsednik Republike je naglasio da će ovo biti najznačajnija saobraćajnica koja će doprineti izmeštanju kamiona iz centra grada, podsetivši na to da je gradnja krenula početkom devedesetih godina prošlog veka i da je zbog objektivnih razloga bila obustavljena.
On je najavio da će deonica od Straževice do Bubanj potoka biti otvorena za saobraćaj sutra u 9 časova, dodavši da će, takođe, sutra biti potpisan ugovor sa konzorcijumom srpskih kompanija o izgradnji obilaznice oko Kragujevca, duge 20 kilometara.
Vučić je naglasio da će deonica auto-puta od Čačka do Kraljeva biti završena sledeće godine, dodavši da se u Beogradu gradi i metro, pru čemu će prva linija biti završena 2028. godine, a druga najkasnije do 2030. godine.
Prema njegovim rečima, izgrađene su stotine kilometara puteva, a ministar finansija Siniša Mali i premijerka Ana Brnabić uradili su sve da imamo punu fiskalnu stabilnost.
Posle više od 30 godina gradnje, od Batajnice do Bubanj potoka moći će da se stigne auto-putem u punom profilu, to jest sa ukupno šest saobraćajnih traka, u dužini od 47 kilometara.
Radove su izvodili kineska komapnija „Power China”, azerbejdžanski „Azvirt” i domaći podizvođači.
Projekat je finansiran 15 odsto iz budžeta Srbije, a preostalih 85 procenata iz kredita kineske Eksim banke.
Završetkom ovog projekta preusmerava se saobraćaj sa preopterećene osnovne mreže gradskih saobraćajnica na obilaznicu, što doprinosi skraćenju vremena putovanja za tranzitne tokove, smanjenju broja saobraćajnih nezgoda, troškova eksploatacije vozila, štetnih gasova i buke na užem gradskom području.
Iako je sada obilaznica auto-putem spojena sa Koridorom 10 kod Bubanj potoka, najavljeno je da će se uskoro graditi i nastavak, tzv. sektor C od Bubanj potoka i Vinče, preko Dunava, do Pančeva, u dužini od 31 kilometar, kako bi se nastavio saobraćajni prsten.
Predviđena je gradnja kombinovanog drumsko-železničkog mosta preko Dunava, između desne obale naselja Vinča i leve obale naselja Starčevo, i nastavak železničke pruge Beli Potok – Pančevo u dužini od 29 kilometara.
Na tom potezu planirana je gradnja dva tunela, Bubanj potok i Leštane, kao i veliki drumsko-železnički most kod Vinče.