Tenderi za gradnju autoputa na Koridoru 10 u Srbiji se sprovode po strogim procedurama međunarodnih banaka, pa poslove pre svega dobijaju preduzeća tehnički osposobljena za realizaciju tog projekta, izjavio je danas direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Mišić. Banke imaju vrlo stroge uslove dodele tih kredita koji su veoma povoljni, rekao je Mišić navodeći da tek po ispunjavanju tehničkih uslova na izbor izvođača radova utiče i ponuđena cena. Predstavnici Privredne komore Srbije i pojedinih domaćih preduzeća su u julu zatražili od države da ih zaštiti na tenderima za izgradnju Koridora 10 od grčkih firmi koje su u prethodnom periodu nudile veoma niske cene, za koje kažu da su dampinške. Direktor "Koridora Srbije" naglašava da su domaće građevinske firme na neki način "hendikepirane", jer se kod nas dugo nisu realizovali tako ozbiljni i veliki projekti kao što je Koridor 10...
Tenderi za gradnju autoputa na Koridoru 10 u Srbiji se sprovode po strogim procedurama međunarodnih banaka, pa poslove pre svega dobijaju preduzeća tehnički osposobljena za realizaciju tog projekta, izjavio je danas direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Mišić.
- Banke imaju vrlo stroge uslove dodele tih kredita koji su veoma povoljni - rekao je Mišić navodeći da tek po ispunjavanju tehničkih uslova na izbor izvođača radova utiče i ponuđena cena.
Predstavnici Privredne komore Srbije i pojedinih domaćih preduzeća su u julu zatražili od države da ih zaštiti na tenderima za izgradnju Koridora 10 od grčkih firmi koje su u prethodnom periodu nudile veoma niske cene, za koje kažu da su dampinške.
Direktor "Koridora Srbije" naglašava da su domaće građevinske firme na neki način "hendikepirane", jer se kod nas dugo nisu realizovali tako ozbiljni i veliki projekti kao što je Koridor 10.
- Uvek je problem sa referencama, s obzirom da malo naših firmi radi ili je radilo u inostranstvu, pa i ako imaju reference onda nemaju finansijske kapacitete - kazao je Mišić i dodao da se zbog toga naša putarska preduzeća udružuju i nastupaju zajedno.
Sagleda se, prema njegovim rečima, veličina deonice, mostova, nasipa, asfalta, minimalan promet preduzeća u poslednjih pet godina i drugo, pa je najniža cena poslednja stvar koja pretegne na vagi.
- Postavlja se pitanje šta je naš cilj - da li da dobijemo jeftino izgrađen autoput ili da domaće firme dobiju posao. Naravno treba naći neku sredinu i pokušati da se zaposli domaća građevinska industrija - naveo je Mišić i istakao da kvalitet gradnje mora da se ispoštuje.
Sa druge strane, postoji mogućnost da izvođači ugovore posao po niskoj ceni, a onda ga razvlače i nikada ga ne završe, dodao je on.
- Upravo zato mi imamo garancije koje uvek mozemo da pustimo, ukoliko dođe do nekih neželjenih događaja te vrste, a takvi izvođači idu kod banaka na negativnu listu, pa ne mogu dalje da učestvuju u tenderskim procedurama - rekao je direktor "Koridora Srbije".
Mišić je dodao da banke preporučuju stranim firmama u Srbiji, što je inače uobičajen postupak u svetu, da se u obavljanju posla angažuju domaća operativa za najmanje 30 odsto radova.
Više od 100 domaćih firmi je, kako je rekao, trenutno anagažovano na izgradnji istočnog kraka Koridora 10 prema bugarskoj granici.