Konzorcijum koji čine Preduzeće za puteve Beograd, Putevi Užice, Planum i Borovica dao najbolju ponudu za nastavak gradnje na Koridoru 10. Najbolja ponuda na tenderu za izgradnju severnog kraka autoputa Horgoš - Novi Sad iznosi oko deset milijardi dinara, a rok izgradnje 110 kilometara puta je 270 dana. Rok plaćanja je 30 meseci.Izgradnja bi trebalo da počne za manje od mesec dana. Drugu ponudu dostavili su hrvatska "Hidroelektrogradnja" i Vojput iz Subotice, koja je bila veća za milijardu i po dinara, a rok izgradnje duži za pet meseci od prvoplasiranog i rokom plaćanja od 24 meseca...
Konzorcijum koji čine Preduzeće za puteve Beograd, Putevi Užice, Planum i Borovica dao najbolju ponudu za nastavak gradnje na Koridoru 10, saznaje B92.
Najbolja ponuda na tenderu za izgradnju severnog kraka autoputa Horgoš - Novi Sad iznosi oko deset milijardi dinara, a rok izgradnje 110 kilometara puta je 270 dana. Kako saznajemo, rok plaćanja je 30 meseci. U Ministarstvu za infrastrukturu kažu da bi izgradnja trebalo da počne za manje od mesec dana.
Drugu ponudu dostavili su hrvatska "Hidroelektrogradnja" i Vojput iz Subotice , koja je bila veća za milijardu i po dinara, a rok izgradnje duži za pet meseci od prvoplasiranog i rokom plaćanja od 24 meseca. Treća ponuda bila je od slovenačkog "Primorja", takođe sa većom cenom i rokom izgradnje od čak 300 dana više od prvoplasiranog na tenderu i rokom plaćanja od 12 meseci.
Kada se uzmu u obzir svi kriterijumi, PZP Beograd je najuspešnije na tenderu sa 100 poena, Konzorcijum Hidroelektre ima 79,85 poena , a Primorje 64,18.
Očekuje se da će tenderska komisija će zvanične rezultate saopštiti u toku sutrašnjeg dana , ali već sada se sa sigurnošću može reći da će levu trasu autoputa Koridora 10 od Horgoša do Novog Sada graditi samo srpska preduzeća okupljena u konzorcijumu oko PZP Beograd, saopštilo je Ministarstvo za infrastrukturu.
Izgradnja 110 kilometara poluautoputa na Koridoru 10 obuhvata deonicu od Horgoša do 28. kilometra od granice, zatim deonicu od 38. do 98. kilometra puta Horgoš-Novi Sad i deonicu izmedju Kelebije i Subotice. Izgradnja tih deonica trebalo je, prema ugovoru, da počne u martu ove godine, a prema uslovima tendera trajaće maksimalno 22 meseca.
Odluka o pobedniku odlagana nekoliko puta
Odluka, koja je trebalo da bude ranije doneta, odložena je zbog naknadno prispele žalbe konzorcijuma hrvatske firme Hidroelektroniskogradnja i subotičkog Vojputa. Najpovoljniji ponuđač nije izabran ni 7. aprila, jer je ponuda zagrebačkog konzorcijuma, kako su mediji spekulisali, čekala na pisarnici Vlade Srbije.
Domaći konzorcijum na čelu sa Preduzećem za puteve "Beograd" dao je 7. aprila najpovoljniju ponudu, u okviru pregovaračkog postupka javne nabavke za izgradnju leve trake autoputa Horgoš-Novi Sad, rečeno je ranije u "Nibens grupi", u čijem sastavu posluje lider domaćeg konzorcijuma.
Na tenderu, koji je održan sredinom februara kroz otvoreni postupak, konzorcijum domaćih firmi je ponudio najnižu cenu od 9,97 milijardi dinara i najkraći rok za izgradnju od devet meseci, ali je u ponudi navedeno da će cena naknadno biti uskladjena sa inflacijom. Hrvatska "Hidroelektroniskogradnja" ponudila je izgradnju te deonice za 11,55 milijardi dinara, a slovenačko "Primorje" za 13,47 milijardi.
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić je ranije izjavio da "nijedna ponuda nije bila sasvim do kraja dobra", što je bio razlog da se poništi otvoreni postupak i pređe na pregovarački. Završetkom izgradnje novog mosta kod Beške i obilaznice oko Novog Sada, kompletna deonica Beograd - Novi Sad trebalo bi da bude gotova do sredine 2011. godine, najavio je Mrkonjić i rekao da su domaća preduzeća prošle godine stekla potrebna iskustva, izgradivši ukupno 50 kilometara poluautoputa - 20 kilometara na jugu, 20 na severu i 10 kilometara na obilaznici oko Beograda.
Koridor 10:Sukob Mrkonjića i Dačića
Osnivanje "Autoputeva Srbije" posledica je želje u vlasti da se izbegne spor između lidera SPS Ivice Dačića i njegovog partijskog kolege Milutina Mrkonjića. Izvor lista navodi da je Mrkonjić nezadovoljan radom Zorana Drobnjaka, direktora "Puteva Srbije", ali da zbog toga što je partijski kadar ne želi da ga smenjuje.
Sa druge strane, DS kao koalicioni partner vrši pritisak na lidera SPS da otkloni prepreke kako bi se do kraja meseca završio izbor ponuđača na tenderima za severni krak i deonicu ka Dimitrovgradu.
"Dačić ima mogućnost da traži od Mrkonjića da smeni Drobnjaka, ali to ne radi pravdajući se stranačkim izborima u septembru. Mrkonjić je vođa stare, tvrde struje u SPS i Dačić ne želi da ulazi u sukob sa njim do skupštine stranke. Nije tajna da radi na tome da smanji uticaj Mrkonjića na partijsko članstvo, a u tom pravcu ide i njegova ranija najava da su potrebni mlađi kadrovi", objašnjava naš sagovornik koji je želeo da ostane anoniman.
Pokretanje Mrkonjićeve odgovornosti za dosadašnji rad na koridoru 10 tako će morati da sačeka bar do stranačkih izbora u redovima socijalista. U Vladi su, da podsetimo, konstatovali niz propusta u projektovanju i na tenderima za izgradnju ovog puta kroz Srbiju.