Kako je danas izjavio potpredsednik Vlade i ministar za nauku i tehnološki razvoj Božidar Đelić, sve je izvesnije da će Francuska biti strateški partner Srbiji za izgradnju beogradskog metroa. Ako u tome nađe interes, francuska strana će Srbiji morati da obezbedi nekomercijalne kredite i za kupovinu svega što je potrebno da metro funkcioniše, od vagona i lokomotiva do ostale opreme, a prema prvim procenama, taj iznos bi mogao da bude približno 190 miliona evra. Prvi korak u tom pravcu načinjen je time što će Francuska sa tri miliona evra finansirati izradu kompletne dokumentacije (svi projekti i studije) za prvu liniju metroa od Ustaničke do Novog Beograda. Ovaj posao bi trebalo da bude završen za otprilike godinu dana, a prva linija metroa mogla bi da počne da se gradi već za dve godine.
Kako je danas izjavio potpredsednik Vlade i ministar za nauku i tehnološki razvoj Božidar Đelić, sve je izvesnije da će Francuska biti strateški partner Srbiji za izgradnju beogradskog metroa.
Ako u tome nađe interes, francuska strana će Srbiji morati da obezbedi nekomercijalne kredite i za kupovinu svega što je potrebno da metro funkcioniše, od vagona i lokomotiva do ostale opreme, a prema prvim procenama, taj iznos bi mogao da bude približno 190 miliona evra.
Prvi korak u tom pravcu načinjen je time što će Francuska sa tri miliona evra finansirati izradu kompletne dokumentacije (svi projekti i studije) za prvu liniju metroa od Ustaničke do Novog Beograda. Ovaj posao bi trebalo da bude završen za otprilike godinu dana, a prva linija metroa mogla bi da počne da se gradi već za dve godine.
Sve ovo ne znači da će druge zemlje i proizvođači biti isključeni, ali Srbija traži odlučnog partnera koji će do kraja raditi na ovom projektu. Ne radi se samo o jednoj liniji već o tri, a možda i četiri linije, i to su zaista značajna sredstva. Može se govoriti o nekom obimu od približno dve milijarde evra ukupnih potreba za ovako kompleksan sistem.
Zasad je izvesno da će francuska strana raditi idejni projekat, studije izvodljivosti zaštite životne sredine, isplativosti, razna merenja i kalkulacije za prvu liniju metroa. Takođe, njihovi stručnjaci trebalo bi da izvedu dva rešenja prve linije metroa (kako će da izgleda, kuda će da ide, na koji način će preći reku, koliko stanica će imati...), dve varijante troškova izgradnje i dve varijante prihoda od eksploatacije ovog vida prevoza.
Akumulirano iskustvo u nekoliko desetina sistema koje su Francuzi radili sprovodi jedan konzorcijum koji vodi konsultantska firma "BCOM". Naravno, tu neće biti angažovani samo njihovi eksperti nego i veliki broj naših inženjera. Srpske vlasti zalažu se za to da i domaća preduzeća učestvuju u ovakvim poslovima.