Odbornici Skupštine grada Beograda danas su usvojili su Informaciju o realizaciji projekta “Beogradski metro”. Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas saopštio je da bi početak gradnje metroa mogao da bude za dve godine, a da bi prva linija, na potezu od Zemuna i Novog Beograda do kraja Bulevara kralja Aleksandra, mogla da bude gotova do 2017. godine. Postoje tri scenarija za finansiranje projekta: francuska strana i partneri, drugi da Francuzi finansiraju isporuku sistema, uključujući nabavku i montažu opreme sa postavljanjem pruge, električnim vodovima, snabdevanjem električnom energijom i svim neophodnim elektro i mehaničkim sistemima i podsistemima i isporukom setova vozova, dok je treći scenario koncesija ili javno-privatno partnerstvo. Skupština grada Beograda je 30. juna 2010. godine donela Zaključak kojim se usvaja informacija o izradi dokumenta “Beogradski metro – osnova za izbor rešenja””. Uzimajući u obzir iskustvo i dugogodišnju poziciju na tržištu, nakon potpisanog međudržavnog sporazuma sa francuskom stranom započete su aktivnosti na realizaciji ovog kapitalnog projekta.
Odbornici Skupštine grada Beograda danas su usvojili su Informaciju o realizaciji projekta “Beogradski metro”.
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas saopštio je da bi početak gradnje metroa mogao da bude za dve godine, a da bi prva linija, na potezu od Zemuna i Novog Beograda do kraja Bulevara kralja Aleksandra, mogla da bude gotova do 2017. godine.
Postoje tri scenarija za finansiranje projekta: francuska strana i partneri, drugi da Francuzi finansiraju isporuku sistema, uključujući nabavku i montažu opreme sa postavljanjem pruge, električnim vodovima, snabdevanjem električnom energijom i svim neophodnim elektro i mehaničkim sistemima i podsistemima i isporukom setova vozova, dok je treći scenario koncesija ili javno-privatno partnerstvo.
Skupština grada Beograda je 30. juna 2010. godine donela Zaključak kojim se usvaja informacija o izradi dokumenta “Beogradski metro – osnova za izbor rešenja””. Uzimajući u obzir iskustvo i dugogodišnju poziciju na tržištu, nakon potpisanog međudržavnog sporazuma sa francuskom stranom započete su aktivnosti na realizaciji ovog kapitalnog projekta.
Nakon predmetne procene i postizanja saglasnosti oko okvira projektnog zadatka, Vlada Republike Francuske izrazila je zainteresovanost za stratešku saradnju sa Republikom Srbijom na realizaciji projekta, kao i svoju spremnost da donira iznos od tri miliona evra za izradu neophodne studije izvodljivosti, koju bi realizovala francuska kompanija „EGIS Rail” u saradnji sa domaćim podizvršiocima.
Na početku strateške saradnje dve države, predsednik Vlade Francuske predložio je predsedniku Vlade Srbije da srpska strana započne pregovore o elektromehaničkoj opremi sa francuskom železničkom industrijom, to jest referentnom francuskom kompanijom „Alstom transport” kao mogućim dobavljačem opreme i voznih garnitura.
Studijom izvodljivosti će se dobiti precizna trasa prve linije metroa, a okvirna trasa je poznata, pa će u Novom Beogradu metro biti nadzemni, a u starom delu grada podzemni. Đilas je rekao da će metro u glavnom gradu graditi samo Beograd, koji ima dovoljno kapaciteta jer zaduženost Beograda nije velika i može da vraća sve kredite koje uzima, ali korist od njega imaće ne samo Beograđani nego i svi oni koji u njega dođu.