Gradnja metroa počinje za dve godine

Bez autora
Oct 06 2011

Odbornici Skupštine grada Beograda danas su usvojili su Informaciju o realizaciji projekta “Beogradski metro”. Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas saopštio je da bi početak gradnje metroa mogao da bude za dve godine, a da bi prva linija, na potezu od Zemuna i Novog Beograda do kraja Bulevara kralja Aleksandra, mogla da bude gotova do 2017. godine. Postoje tri scenarija za finansiranje projekta: francuska strana i partneri, drugi da Francuzi finansiraju isporuku sistema, uključujući nabavku i montažu opreme sa postavljanjem pruge, električnim vodovima, snabdevanjem električnom energijom i svim neophodnim elektro i mehaničkim sistemima i podsistemima i isporukom setova vozova, dok je treći scenario koncesija ili javno-privatno partnerstvo. Skupština grada Beograda je 30. juna 2010. godine donela Zaključak kojim se usvaja informacija o izradi dokumenta “Beogradski metro – osnova za izbor rešenja””. Uzimajući u obzir iskustvo i dugogodišnju poziciju na tržištu, nakon potpisanog međudržavnog sporazuma sa francuskom stranom započete su aktivnosti na realizaciji ovog kapitalnog projekta.

Gradnja metroa počinje za dve godineOdbornici Skupštine grada Beograda danas su usvojili su Informaciju o realizaciji projekta “Beogradski metro”.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas saopštio je da bi početak gradnje metroa mogao da bude za dve godine, a da bi prva linija, na potezu od Zemuna i Novog Beograda do kraja Bulevara kralja Aleksandra, mogla da bude gotova do 2017. godine.

Postoje tri scenarija za finansiranje projekta: francuska strana i partneri, drugi da Francuzi finansiraju isporuku sistema, uključujući nabavku i montažu opreme sa postavljanjem pruge, električnim vodovima, snabdevanjem električnom energijom i svim neophodnim elektro i mehaničkim sistemima i podsistemima i isporukom setova vozova, dok je treći scenario koncesija ili javno-privatno partnerstvo.

Skupština grada Beograda je 30. juna 2010. godine donela Zaključak kojim se usvaja informacija o izradi dokumenta “Beogradski metro – osnova za izbor rešenja””. Uzimajući u obzir iskustvo i dugogodišnju poziciju na tržištu, nakon potpisanog međudržavnog sporazuma sa francuskom stranom započete su aktivnosti na realizaciji ovog kapitalnog projekta.

Nakon predmetne procene i postizanja saglasnosti oko okvira projektnog zadatka, Vlada Republike Francuske izrazila je zainteresovanost za stratešku saradnju sa Republikom Srbijom na realizaciji projekta, kao i svoju spremnost da donira iznos od tri miliona evra za izradu neophodne studije izvodljivosti, koju bi realizovala francuska kompanija „EGIS Rail” u saradnji sa domaćim podizvršiocima.

Na početku strateške saradnje dve države, predsednik Vlade Francuske predložio je predsedniku Vlade Srbije da srpska strana započne pregovore o elektromehaničkoj opremi sa francuskom železničkom industrijom, to jest referentnom francuskom kompanijom „Alstom transport” kao mogućim dobavljačem opreme i voznih garnitura.

Studijom izvodljivosti će se dobiti precizna trasa prve linije metroa, a okvirna trasa je poznata, pa će u Novom Beogradu metro biti nadzemni, a u starom delu grada podzemni. Đilas je rekao da će metro u glavnom gradu graditi samo Beograd, koji ima dovoljno kapaciteta jer zaduženost Beograda nije velika i može da vraća sve kredite koje uzima, ali korist od njega imaće ne samo Beograđani nego i svi oni koji u njega dođu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik