HŽ Infrastruktura potpisala je dva ugovora s Europskom izvršnom agencijom za klimu, infrastrukturu i okoliš (CINEA), ukupno vrijedna gotovo 295 milijuna eura, kojima će osigurati bespovratna sredstava za financiranje radova na dijelu projekta unapređenja i izgradnje dvokolosiječne pruge na dionicama željezničke pruge na potezu Dugo Selo Novska te za financiranje izrade idejnog projekta za novu dvokolosiječnu željezničku prugu na dionici Skradnik Krasica Tijani.
Kako je prioćeno iz HŽ Infrastrukture, bespovratna sredstva osigurana su iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).
Ugovor
za prvi projekt odnosi se na financiranje radova na građevinskome i
elektroenergetskome željezničkom infrastrukturnom podsustavu na
dionicama Ivanić-Grad-Popovača i Popovača-Kutina. Ukupna procijenjena
vrijednost prihvatljivih troškova iznosi 289 milijuna eura, od čega je
iz CEF-a osigurano 85 posto sredstava, odnosno 246 milijuna eura.
Preostalih 15 posto iznosa financira se iz državnog proračuna.
Ti radovi na dionicama Ivanić-Grad-Popovača i Popovača-Kutina dio su projekta Unaprjeđenje, obnova, izgradnja drugog kolosijeka te izgradnja nove dvokolosiječne pruge na dionicama željezničke pruge na dionici Dugo Selo Novska, čija je ukupna vrijednost procijenjena na 670 milijuna eura.
Četiri dionice
Kako ističu u priopćenju, projekt je podijeljen na četiri dionice: Dugo Selo-Ivanić-Grad, Ivanić-Grad-Popovača, Popovača-Kutina i Kutina-Novska, a u sklopu rekonstrukcije postojećega i izgradnje drugoga kolosijeka modernizirat će se i elektroenergetski te prometno-upravljački i signalno-sigurnosni željeznički podsustavi.
Drugi ugovor vrijedan 5,8 mil. eura
Drugi ugovor je ukupne vrijednosti prihvatljivih troškova za izradu
idejnog projekta s ishođenjem lokacijskih dozvola za novu dvokolosiječnu
željezničku prugu na dionici Skradnik-Krasica-Tijani od 5,8 milijuna
eura, od čega se 85 posto ili 4,9 milijuna eura financira iz CEF-a, a
prostalih 15 posto iz državnog proračuna.
Nova dionica
dvokolosiječne elektrificirane željezničke pruge duljine 72 kilometra
bit će projektirana za brzinu do 160 km/h. Projektom su također
obuhvaćeni izgradnja spojnih pruga s postojećom željezničkom mrežom te
izgradnja svih novih željezničkih objekata: tunela, vijadukata, mostova,
kolodvora, zidova za zaštitu od buke i vjetra te podvožnjaka i
nadvožnjaka za postojeću cestovnu mrežu, zaključuju iz HŽ
Infrastrukture.