Iako je građevinska sezona u punom jeku, na Koridoru 10 još nisu otvorena sva gradilišta. Tenderi za izgradnju pojedinih deonica, zbog velikog interesovanja uglavnom stranih firmi, omogućavaju niže cene. Oni koji dobijaju posao na međunarodnim tenderima, većinom strane firme, imaju kratke rokove za završetak veoma komplikovanih deonica, a penali za nerealizaciju projekta ne plaćaju se Vladi Srbije, već velikim međunarodnim bankama koje izvođačima ne gledaju kroz prste.Za poslednji tender za izgradnju dva tunela dužine 1.700 metara, na obilaznici oko Dimitrovgrada, javile su se čak 24 kompanije iz okruženja i, prvi put, jedna kineska firma.
Tenderi za izgradnju pojedinih deonica na Koridoru 10, zbog velikog interesovanja uglavnom stranih firmi, omogućavaju niže cene. Severni krak biće gotov do 20. jula, sem mosta Beška koji će biti završen mesec dana kasnije, kaže ministar Milutin Mrkonjić.
Iako je građevinska sezona u punom jeku, na Koridoru 10 još nisu otvorena sva gradilišta. Tenderi za izgradnju pojedinih deonica, zbog velikog interesovanja uglavnom stranih firmi, omogućavaju niže cene.
Oni koji dobijaju posao na međunarodnim tenderima, većinom strane firme, imaju kratke rokove za završetak veoma komplikovanih deonica, a penali za nerealizaciju projekta ne plaćaju se Vladi Srbije, već velikim međunarodnim bankama koje izvođačima ne gledaju kroz prste.
Za poslednji tender za izgradnju dva tunela dužine 1.700 metara, na obilaznici oko Dimitrovgrada, javile su se čak 24 kompanije iz okruženja i, prvi put, jedna kineska firma.
Najnižu ponudu dali su Grci, gotovo za trećinu manje od planirane cene. Stručnjaci kažu da to pokazuje da je posla sve manje, a da sve više stranaca pokušava da svoju građevinsku operativu zaposli u Srbiji, jer se posao finansira iz stabilnih izvora, evropskih investicionih banaka.
Direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Mišić kaže da su se na tender prijavile firme iz Hrvatske, Slovenije, Češke, Italije, Grčke, tako da je obezbeđeno jedno dobro takmičenje.
"Nadam se da će to doneti odgovarajuću cenu kao i odgovarajućeg izvođača", ističe Mišić.
Tenderi za sve deonice kraka Koridora 10 ka Bugarskoj i Grčkoj biće raspisani do septembra. Rokovi su do dve godine, što znači da bi posao na deonici koja najviše kasni trebalo da bude gotov do 2014. godine, kada treba da bude gotov ceo južni krak.
Radovi na severu dobro napreduju. Ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić kaže da će severni krak Koridora 10 biti gotov do 20. jula, sem mosta Beška koji će biti završen mesec dana kasnije.
"Od Beške do Horgoša biće gotovo sve do 20. jula. Deonice oko Beograda biće završene u roku od godinu i po dana - deonica od Batajnice do Dobanovaca, zatim od Bubanj Potoka, odnosno od Orlovače do tunela Straževica", rekao je Mrkonjić.
U Ministarstvu infrastrukture kažu da će, do kraja mandata ove vlade, biti završeno oko 170 kilometra autoputa, a svih 300 biti započeto.