U saobraćajnu infrastrukturu od 2001. godine do danas slilo se više od milijardu evra. Prema podacima JP “Putevi Srbije” na obnovu i izgradnju magistralnih i regionalnih saobraćajnica otišlo je 686,5 miliona evra, a u “Železnici Srbije” tvrde da su za sanaciju pojedinih deonica na najvažnijim prugama i nabavku voznih sredstava iz zajmova potrošili 369,5 miliona evra.Dok su komšije Hrvati samo u poslednjih osam godina ugradili šest milijardi evra u asfalt, dok su gradili oko hiljadu kilometara autoputeva, kojima se diče, Srbija je za to vreme uglavnom “krpila rupe”. Naša putna mreža 2001. godina bila je u katastrofalnom stanju.
U saobraćajnu infrastrukturu od 2001. godine do danas slilo se više od milijardu evra.
Prema podacima JP “Putevi Srbije” na obnovu i izgradnju magistralnih i regionalnih saobraćajnica otišlo je 686,5 miliona evra, a u “Železnici Srbije” tvrde da su za sanaciju pojedinih deonica na najvažnijim prugama i nabavku voznih sredstava iz zajmova potrošili 369,5 miliona evra.
Dok su komšije Hrvati samo u poslednjih osam godina ugradili šest milijardi evra u asfalt, dok su gradili oko hiljadu kilometara autoputeva, kojima se diče, Srbija je za to vreme uglavnom “krpila rupe”. Naša putna mreža 2001. godina bila je u katastrofalnom stanju. Procena stručnjaka i bankara bila je da prvo treba popraviti postojeće saobraćajnice, a potom graditi nove. Presvučen je asfaltom autoput, eliminisane brojne crne tačke na našim drumovima, ispravljale su se takozvane lakat krivine, popunjavali krateri duž Ibarske magistrale...
Ima projekata, koji su još u toku, poput sanacije 100 mostova, izgradnje mosta kod Beške, ali i onih za koje je novac davno obezbeđen a gradilišta nisu otvorena, poput sanacije Gazele i izgradnje obilaznice od Batajnice do Dobanovaca.
U ovoj deceniji izgradili smo samo 150 novih kilometara puta na najvažnijem drumskom Koridoru 10. Veza autoputa Feketić - Kelebija u dužini od 17 kilometara, Beška - Beograd izgrađena leva traka autoputa u dužini od 33 kilometra, kao i 19,22 kilometra leve trake od Novog Sada do Beške. Završena je i deonica Pečenjevce - Grabovnica u dužini od 22,5 kilometra, Komren - Prosek u dužini od 14 kilometra. A iz budžeta završili smo obilaznicu od Ostružnice do Orlovače, dve deonice dužine 20 kilometara na delu od Horgoša do Novog Sada i 20,55 kilometara poluatoputa od Levosoja do makedonske granice. I to je sve. Situacija će se navodno popraviti kada stignu novi krediti vredni više od milijardu evra zahvaljujući kojima će Srbija konačno da kompletira drumski Koridor 10. A, nedostaje nam još oko 300 kilometara.
Da je bar 10 milijardi evra, od ukupnih investicija koje su od petooktobarskih promena do danas ušle u Srbiju naši vozovi sada bi krstarili prugama brzinom od 200 na sat. Imali bi dvokolosečnu prugu bar na najvažnijem železničkom Koridoru 10. Srpske železnice remontovale su više od 100 km pruga, šest tunela, 19 mostova, modernizovano je 38 elektrolokomotiva, nabavljene mašine za održavanje pruga, dok je za socijalni program otišlo 10 miliona evra.
Nabavljeno je i 770 novih teretnih vagona. Evropska agencija za rekonstrukciju dala je donaciju od 2,5 miliona evra za rekonstrukciju zajedničke srpsko-bugarske stanice Dimitrovgrad, čime je znatno skraćeno vreme zadržavanja vozova na granici.
Planovi za pruge
U narednom periodu “Železnice Srbije” zadužiće se, kako je planirano sa oko 900 miliona evra. Taj novac uložiće se za izgradnju dvokolosečne pruge od Stare Pazove do Novog Sada, planirana je elektrifikacija pruge Pančevo - Vršac, sređivanje deonice od Niša do Dimitrovgrada, nabaviće se nova vozna sredstva...