Kineska četvrt na obali Dunava

Bez autora
Aug 03 2011

Projekat "Most prijateljstva" uposliće ukupno 600 radnika, od toga 250 Kineza. Prva grupa radnika iz Kine, njih 15, koja je već stigla na srpsko tle uveliko gradi građevinski kamp za svoje kolege nedaleko od obale Dunava. Nadomak Borče, do kraja septembra trebalo bi da nikne pravi mali kineski grad namenjen za život i odmor radnika sa Dalekog istoka - od građevinaca i službenika do kuvara i čuvara.Put vodi kroz beogradsko naselje Borča, sve do skretanja za mesto Kovilovo, a odatle neka četiri kilometra samo pravo putem kroz nekadašnje poljoprivredno dobro na kojem je uzgajana stoka o čemu svedoče sablasno prazne i oronule štale.

Kineska četvrt na obali DunavaProjekat "Most prijateljstva" uposliće ukupno 600 radnika, od toga 250 Kineza.

Prva grupa radnika iz Kine, njih 15, koja je već stigla na srpsko tle uveliko gradi građevinski kamp za svoje kolege nedaleko od obale Dunava. Nadomak Borče, do kraja septembra trebalo bi da nikne pravi mali kineski grad namenjen za život i odmor radnika sa Dalekog istoka - od građevinaca i službenika do kuvara i čuvara...

Put vodi kroz beogradsko naselje Borča, sve do skretanja za mesto Kovilovo, a odatle neka četiri kilometra samo pravo putem kroz nekadašnje poljoprivredno dobro na kojem je uzgajana stoka o čemu svedoče sablasno prazne i oronule štale. Put vodi dalje. S jedne strane je memljiv rit, a sa druge se prostiru kukuruzi. Tamo gde se završava njiva, iza stabljika punih klipova niče nova kinesta četvrt.

Majstori su na limenim krovovima, dva, već skoro završena objekta. Ne dižu pogled. Ćutljivi i rezervisani, inženjeri kratko i šturo odgovaraju na pitanja. Zadovoljni su svojim poslom, a za obične radnike kažu da ne govore engleski, ali da je i njima dobro jer da nije ne bi ni dolazili da rade u Srbiju.

- Predviđeno je da na ovom prostoru bude podignuto sedam montažnih baraka - prenosi nam prevodilac Veljine reči, kako od milošte zovu jednog od prisutnih kineskih inženjera.

- Izgradićemo kancelarije, spavaonicu, kuhinju, a predviđeno je i uređenje terena za košarku i fudbal, kako bi radnici mogli da se u slobodno vreme rekreiraju.

U prvo vreme na obalu Dunava stići će 200 radnika iz Kine, a kada se posao na mostu zahukta doći će ih još 50. Osim njih biće angažovano i oko 350 domaćih neimara, a osam već sada pomaže na gradilištu kolegama iz firme "Čajna roud end bridž korporejšn" koja je zadužena za izgradnju mosta.

Uskoro stiže druga grupa radnika iz Kine, a u avgustu je predviđeno da dopreme i prvi kontingent neophodne mehanizacije i opreme. Planirano je da kamp bude završen do kraja septembra, a posao izgradnje mosta trebalo bi da krene početkom oktobra. Startovaće se na borčanskoj strani, a ugovoreno je da novi kolos na Dunavu bude završen u roku od 36 meseci. Izvođači uveravaju da će sve teći po planu ukoliko vreme to bude dozvolilo.

Most Zemun - Borča prvi je infrastrukturni projekat u okviru sporazuma vlada Srbije i Kine. Ugovor o izgradnji mosta, čija je vrednost 170 miliona evra, potpisali su sredinom aprila 2010. u Beogradu ministarka za NIP Verica Kalanović, gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i predstavnici kineske kompanije CRBC. Ugovorom je definisano da će u ovom poslu domaća građevinska preduzeća i proizvođači građevinskog materijala učestvovati sa najmanje 45 odsto. Kamen-temeljac za most Borča - Zemun, koji je tada nazvan "Most prijateljstva Kine i Srbije", postavili su sredinom jula iste godine predsednik naše zemlje Boris Tadić i predsednik Stalnog komiteta Svekineskog narodnog kongresa Vu Banguo.

Finansiranje

Vrednost potpisanog ugovora za most Zemun - Borča je 170 miliona evra, što će sa 85 odsto kreditirati kineska "Eksim banka", dok će preostalih 15 odsto obezbediti republika i Beograd. Kamata na kredit je tri odsto, grejs period je pet godina, a rok otplate 15 godina. Troškove eksproprijacije zemljišta i tehničkih priprema snosiće grad Beograd.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik