Rok za dodjelu ugovora za izvođača radova na tunelu Prenj, na Koridoru 5C, ističe u decembru ove godine.
Tada bi, ako se ispoštuju svi uslovi i dogovori, trebalo da bude poznato kome će pripasti čast da radi na najskupljoj dionici na cjelokupnom auto-putu kroz BiH (dionica Ovčari-tunel Prenj- Mostar sjever) koja će biti duža od 10 kilometara, a čija je vrijednost vrtoglavih milijardu i stotinu miliona KM.
Ovako enormna cifra ponajviše je zahvaljujući poduhvatu na koji će morati da se upusti izvođač radova, a to je izgradnja tunela Prenj, koji bi trebalo da bude dug 10.165 metara u desnoj tunelskoj cijevi, te pet metara kraći u lijevoj, a to ga čini najdužnim tunelom u BiH i devetim u Evropi.
Ali, kao što je gore rečeno, za početak ovog posla potrebno je da se ispoštuju neki uslovi, a nakon puštanja u funkciju poddionice Počitelj-Zvirovići, kojom je BiH dobila novih 11 kilometara auto-puta, do kraja ove godine trebaju potpisani ugovori za tri dionice na južnom dijelu Koridora 5C.
Kako je pojašnjeno iz "Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine", u završnoj fazi je postupak odabira izvođača za izgradnju dionica Mostar jug – tunel Kvanj, tunel Kvanj – Buna i Mostar sjever – Mostar jug.
Ako se do kraja 2024. godine potpišu ovi ugovori, BiH će imati otvorena tri nova gradilišta koja bi trebalo da joj obezbijediti novih 30 kilometara auto-puta.
To će "pogurati" i početak radova na tunelu Prenj, za koga je, kako su pojasnili iz Autocesta, tenderski proces izvođača radova koji je počeo u septembru 2022. godine, u završnoj fazi.
"Tok tenderskog procesa je definiran Planom nabavki za predmetnu dionicu i kao takav je usaglašen i odobren od banke. Međutim, ti podaci su podložni promjeni u zavisnosti od toka evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva od ponuđača tokom evaluacijskog procesa", kazali su iz "Autocesta FBiH".
Podsjećaju da je Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) krajem jula ove godine objavila koje su kompanije prošle proces pretkvalifikacije za izgradnju tunela Prenj.
"Većinom su to turske kompanije 'Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret'
Turska, 'Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S' Turska, konzorcij
'DL Limak Joint Venture', koji čine korejski 'Jongno-gu' i glavni
partner 'Limak Construction Industry and trade INC' Turska", piše Avaz.
Trenutno je na izgradnji autoceste na Koridoru 5C aktivno šest gradilišta. Najveće, gdje je u izgradnji, čak 50 kilometara auto-puta, je na sjevernom dijelu ovog koridora. Jedina dionica na sjeveru koja nije u izgradnji i za koju je preostalo dodijeliti ugovor je Ozimice – Poprikuša.
Podsjeća se da je plan "Autocesta FBiH" da u drugoj polovini 2026. godine u potpunosti bude završen sjeverni dio Koridora 5C, a cijeli do 2030. godine.