Hrvatske autoceste danas su potpisale su Ugovor o zajmu s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 60,63 milijuna eura. Sredstva zajma će se koristiti namjenski za financiranje 50 posto vrijednosti projekta dovršetka koridora Vc, koji se sastoji od izgradnje hrvatskog dijela mreže autocesta u dužini od 12,5 km uz sjevernu i južnu granicu s Bosnom i Hercegovinom. Sjeverna dionica dugačka je 3,5 km, od čvora Sredanci do Svilaja (granica Bosne i Hercegovine), uključujući most preko rijeke Save. Južna dionica dugačka je 9 km, od čvora Ploče do granice Bosne i Hercegovine, uključujući granični prijelaz Metković. Planirani završetak izgradnje navedenih dionica je drugi kvartal 2013. godine. Zajam je ugovoren na rok od 15 godina s počekom i rokom povlačenja od 3 godine uz promjenjivu kamatnu stopu temeljenu na šestomjesečnom EURIBOR-u, uvećanom za maržu EBRD-a u iznosu od 1 posto. Ostatak sredstava za financiranje projekta dovršetka Vc koridora osigurat će se putem kredita od Europske investicijske banke (EIB) i iz sredstava Hrvatskih autocesta.
Hrvatske autoceste danas su potpisale su Ugovor o zajmu s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 60,63 milijuna eura.
Iz HAC su priopćili da će se sredstva zajma koristiti namjenski za financiranje 50 posto vrijednosti projekta dovršetka koridora Vc, koji se sastoji od izgradnje hrvatskog dijela mreže autocesta u dužini od 12,5 km uz sjevernu i južnu granicu s Bosnom i Hercegovinom. Sjeverna dionica dugačka je 3,5 km, od čvora Sredanci do Svilaja (granica Bosne i Hercegovine), uključujući most preko rijeke Save. Južna dionica dugačka je 9 km, od čvora Ploče do granice Bosne i Hercegovine, uključujući granični prijelaz Metković. Planirani završetak izgradnje navedenih dionica je drugi kvartal 2013. godine.
Zajam je ugovoren na rok od 15 godina s počekom i rokom povlačenja od 3 godine uz promjenjivu kamatnu stopu temeljenu na šestomjesečnom EURIBOR-u, uvećanom za maržu EBRD-a u iznosu od 1 posto. Ostatak sredstava za financiranje projekta dovršetka Vc koridora osigurat će se putem kredita od Europske investicijske banke (EIB) i iz sredstava Hrvatskih autocesta, dodaje se u priopćenju.
Također se ističe da je u tijeku postupak javnog nadmetanja za izbor najpovoljnijeg izvođača radova prema pravilima međunarodnih financijskih institucija. Inače, EBRD je od 2001. u hrvatsku cestovnu infrastrukturu uložio više od 400 milijuna eura, dok ukupne investicije u hrvatsko gospodarstvo iznose oko 2,35 milijardi eura.